• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۰۷:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99070100035
  • خبرنگار : 71565

ویس کرمی: سیاست‌های آموزشی شرایط کرونا متناسب با شرایط هر منطقه باشد

ویس کرمی: سیاست‌های آموزشی شرایط کرونا متناسب با شرایط هر منطقه باشد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اشاره به مشکلات بر سر راه استفاده دانش آموزان از سامانه شاد تاکید کرد: سیاست‌های آموزشی شرایط کرونا متناسب با شرایط همان منطقه اتخاذ شود.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم ارتقاء کیفیت خدمات سامانه شاد برای دانش آموزان گفت: از ابتدا که صحبت آموزش مجازی مطرح شد این دغدغه بود که ما در برخی نقاط کشور امکان دسترسی کامل به آنتن دهی تلفن همراه نداریم، از سوی دیگر افراد در برخی نقاط آنتن دهی تلفن همراه دارند ولی به اینترنت دسترسی ندارند یا اینکه برخی اینترنت دارند ولی توان استفاده از آن را ندارند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس افزود: از سویی برخی‌ها هم سواد کافی برای استفاده از امکانات فضای مجازی ندارند، برای مثال پدر و مادری که دانش آموز مقطع اول ابتدایی داشته و سواد کافی هم برای استفاده از این فضا را ندارند دسترسی به این آموزش مجازی سخت است، حتی عده‌ای از خانواده‌ها سواد کافی را دارند ولی توان ارتباط با فضای مجازی را ندارند.

ویس کرمی عنوان کرد: می‌طلبد که در کشوری به گستردگی ایران، راه حل‌های مختلف برای اقشار در نقاط گوناگون اندیشیده شود، لازم است که برای هر منطقه با توجه به شرایط همان منطقه تصمیم مناسب اتخاذ کنیم، ممکن است برخی مناطق شرایط برگزاری کلاس‌ها را به صورت حضوری با رعایت همه پروتکل‌ها و نکات بهداشتی داشته باشند، حال که شرایط جوی شرایط بهتری دارد شاید بتوان آموزش‌های حضوری را با رعایت تمامی پروتکل‌ها در محیط باز برگزار کرد، در آن منطقه که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود می‌توانیم حمایت‌های بهداشتی را از مدارس توسط نهادهای انقلابی شاهد باشیم، یا اینکه برنامه‌های کلاسی یک روز در میان یا صبح و عصر باشد تا بتوانیم به خوبی شرایط را کنترل کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: البته شاید لازم باشد افراد در برخی مناطق صرفا از سامانه شاد استفاده کنند که البته این امر یک برنامه کامل و جامع نیز می‌طلبد، از سوی دیگر در حوزه صدا و سیما به دلیل داشتن شبکه‌های زیاد به خصوص شبکه های استانی دارای ظرفیت خوبی هستیم که می‌توان از آن در حوزه آموزش بهره برد، یا در نگاهی دیگر برای مناطقی که ارائه خدمات بر اساس موارد مذکور امکان پذیر نیست ارائه بسته‌های آموزشی که دارای مباحث درسی صوتی و ویدئویی از پیش تدارک دیده شده و از پیش ضبط شده می تواند کارساز باشد.

ویس کرمی در پایان اضافه کرد: بنا نیست که هر موردی در تمامی نقاط کشور قابلیت اجرایی داشته باشد، در منطقه‌ای که هیچکدام از موارد مذکور قابلیت اجرایی ندارد باید به صورت موردی برای آن برنامه ریزی کنیم چرا که نمی‌شود برای کل کشور یک نسخه پیچید، کرونا شرایط منسجمی ندارد و در نقاط مختلف و در زمان مختلف وضعیت‌ها متفاوت است، بر اساس آمار مناطق می‌توانیم تصمیم لازم را برای هر منطقه اتخاذ کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha