• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99070100281
  • منبع : سازمان تعزیرات حکومتی

سخنگوی سازمان تعزیرات:

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید/ تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید/ تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه نیروهای سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور محدود است، گفت: از مردم تقاضا داریم که اگر با مواردی نظیر گرانفروشی رو به رو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریع‎‌ترین زمان ممکن به شکایت آن‎ها رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، پیرامون مسائلی مانند گرانفروشی و بازرسی‎ها، اظهار کرد: محور اصلی این بازرسی‎ها طبق اولویت‎های اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. ما در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنانمان از ما دارند به حوزه‎هایی که عمومیت بیشتری دارند ورود کردیم.

وی ادامه داد: در سیاست‎های جدید، آن کالاهایی را که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه نیز بیشتر است ورود کردیم و گشت‎های مشترک را در اولویت کارهای خود قرار دادیم. ضمن اینکه %۱۰۰ گشت‎های ما در سراسر کشور فعال شدند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‎ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. ما با همکاری سازمان‎ها و نهادهای مربوط قصد آن را داریم تا یک سری حداقل‎ها را در بازار ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات در رابطه با چگونگی اعلام شکایت از طرف مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز گفت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. آنها باید معیارهایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالاها که بر روی محصول درج می‎شود را به همان صورت به مشتری تحویل دهند.

رایگانی افزود: مردم برای این شکایت‎ها می‎توانند از دو طریق اقدام کنند؛ اول از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است. از این طریق می‎توانند از مسئولان بخواهند که به سازمان حمایت نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اعلام گزارش کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‎های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند نیز اینگونه سخن گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور ۱۰۰% نیروهای ما کمتر از ۲۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه به صورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم را نداریم.

وی اظهار کرد: ما یک سامانه ۱۳۵ داریم که هموطنا‎نمان می‎توانند هم به عنوان شاکی و هم به عنوان گزارش دهنده اعلام تخلف و شکایت کنند. فرق این دو نیز در این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‎کند و ما برای او تشکیل پرونده می‎دهیم  و یک کد رهگیری صادر می‎کنیم که می‎تواند با این کد پیگیر شکایت خود باشد، اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‎کند ولی وقت پیگیری آن را ندارد. ما به این گزارش رسیدگی می‎کنیم و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‎کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۱ ۱۱:۲۹

؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۱ ۱۱:۳۰

مشكل ما گران فروشي نيست بلكه مشكل اصلي گراني است كه به فروشنده ها ربطي ندارد و بدليل ساختارهاي معيوب اقتصادي و نيز سياستگزاريهاي غلط اقتصادي ميباشد. لطفا آدرس غلط ندهيد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۱۷:۵۵

مشکل ما صادرات است که باید هندوانه کیلویی دوازده بخریم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۸ ۱۶:۲۶

میشه از فروشگاه رفاه شکایت کرد با فاکتور