• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99070100408
  • خبرنگار : 71560

روشنفکر: از عملکرد انقلابی باید بوی برادری و وحدت استشمام شود

روشنفکر: از عملکرد انقلابی باید بوی برادری و وحدت استشمام شود

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس تأکید کرد که انقلابی بودن در عملکرد و رفتار باید به مردم اثبات شود و با بالا بردن غلظت شعارها چیزی تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مهدی روشنفکر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: سلام بر استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد اما مظلوم و محروم، سلام بر سرزمین ملک حسینی‌ها و زرین‌ها، سلام بر مردمی که خلق و خوی آن‌ها مانند طبیعت بکر سرزمین‌شان بکر و اصیل مانده است، مردمان دیار من گرچه از نظر کمی قابل قیاس با کلان‌شهرها نیستند و شاید به همین علت مورد بی‌مهری سیاست‌گذاران قرار گرفتند اما تاریخ و کیفی بودن این مردم آگاه و بصیر گواهی می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد بهشت گمشده خاورمیانه است و یکی از ارکان اساسی تولید سرمایه در کشور به شمار می‌رود. درست است که تنها یک درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود اما در تولید سرمایه و درآمد در رده‌های نخست کشوری قرار می‌گیرد. اگر این استان را در کنار پایتخت طبیعت به پایتخت سرمایه و درآمدزایی نامگذاری کنیم اغراق نکرده‌ایم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه این استان در پایبندی به آرمان‌های انقلاب در رده نخست کشور است اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر بیکاری، اعتیاد، طلاق و خودکشی جایگاه نخست کشوری را نیز دارد و شاید این بحران‌ها بخشی از درد و رنج مردم این استان باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: و اما مجلس انقلابی بودن به راستی به چه معناست؟ آیا انقلابی‌گری به معنای مرزبندی عجولانه و خط کشی با هدف سیاسی می‌باشد؟ انقلابی بودن مسئولیت سنگینی است که مدعیان آن باید در تلاش باشند تا در عملکرد و کارآمدی آن را به مردم اثبات کنند. در شخصیت فرد انقلابی تلاش برای برپایی عدالت و توجه به محرومان و بهره‌گیری از نخبگان نشانه‌های بارز است.  فرد انقلابی بدون کوچکترین چشم‌داشت غیرمعقول به تلاش برای حل مشکلات مردم می‌پردازد.

وی افزود: از عملکرد یک انقلابی باید برابری، برادری و وحدت استشمام شود. در عملکرد و رفتار باید انقلابی بودن به اثبات برسد و با بالا بردن غلظت شعار انقلابی بودن مشکلی حل نمی‌شود. پیرو فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری جوان‌گرایی باید در اولویت مجلس باشد. جوان‌گرایی صرفا توجه به سن و سال نیست بلکه تفکر اعتماد به متخصصان و افراد متعهد و نوآور می‌تواند آن را محقق کند. مجلس انقلابی باید در تلاش باشد که کیفی بودن بر کمی بودن در تصمیمات آن در اولویت بالاتری قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه بیان کرد: امروز سفره‌های مردم کوچک‌تر شده است و نه تنها اقشار محروم جامعه بلکه گلوی طبقه متوسط جامعه نیز تحت فشار اقتصادی قرار گرفته است. قیمت‌ها لحظه به لحظه افزایش می‌یابد. قیمت پراید کهکشانی شده و مسکن دور از دسترس است. سرمایه اندک دهک‌های متوسط جامعه در نوسانات بورس به مخاطره افتاده است و زوج‌های جوان در حسرت ازدواج مانده‌اند. دولت و مجلس با اعتماد جوانان متخصص و متعهد می‌تواند مدیریت صحیح‌تری را پیش بگیرد.

وی در ادامه در تذکراتی به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی خواستار جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و ساماندهی راه‌های منطقه‌ای شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۱ ۱۸:۳۱

عالی بود ولی بدون دستاورد