• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99070100675
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم مهر ماه ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم مهر ماه ایسنا

تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده/ واکنش سخنگوی هیات رئیسه مجلس به حواشی تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان/ تاکید معاون اول رییس جمهور بر حذف مقررات دست و پاگیر/ پاسخ ایران به آمریکا بر اساس اصل دفاع مشروع/ مجـلس بـرای رفـع نـگرانـی مـردم از بـازگـشـایی مـدارس چـه کـرد؟ و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد

به گزارش ایسنا،‌ تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درصدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

در این جلسه، پس از ارائه گزارش دستگاه های مرتبط در خصوص تامین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد.

واکنش سخنگوی هیات رئیسه مجلس به حواشی تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان

دومین خبر پربازدید، واکنش سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به حواشی ایجاد شده در مورد تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان متقاضی بود.

محمدحسین فرهنگی توضیح داد: اینکه خودروهای تولید داخل در اختیار نمایندگان قرار گیرد تازگی ندارد و در همه ادوار سابقه داشته است. ضمنا ۱۸۰ نفر از همکاران ما در مجلس یازدهم سابقه نمایندگی نداشتند و اینها خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه های انتخابیه در اختیارشان نیست.

وی تاکید کرد: مجلس مصر است حاشیه ها بر متن غلبه نکند و انتظار بجا از مجلس این است که موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند.

وزرا و روسای دستگاه‌ها، شجاعانه نسبت به حذف مقررات دست و پاگیر اقدام کنند

تاکید معاون اول رییس جمهور بر حذف مقررات دست و پاگیر در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

اسحاق جهانگیری در این جلسه از هدایت نقدینگی به سمت تولید به عنوان یکی از دغدغه های همیشگی مقام معظم رهبری، رییس جمهور و سایر مسئولین کشور یاد کرد و گفت: لازمه هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید،تدوین راهکارهایی اجرایی و عملیاتی و نیز رفع موانع پیش روی تولید است.

پاسخ ایران به آمریکا بر اساس اصل دفاع مشروع خواهد بود

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره استفاده ایران از ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در برابر اقدامات احتمالی آمریکا علیه کشورمان هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروزبود.

سعید خطیب زاده با بیان این که حق دفاع مشروع یک حق شناخته شده در حقوق و نظام بین‌الملل است، اظهار کرد: اگر حاکمیت ملی و کیان  کشوری به هر نحوی از انحاء مورد تعرض قرار بگیرد، قطعا هر کشوری از جمله ایران می‌تواند از این حق مشروع که یک حق مسلم شناخته شده است برای دفاع از خود استفاده کند.

برخی اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر متوقف می‌شود/ آمریکا به مقررات احترام بگذارد

باوجود تهدیدات آمریکا همکاری تهران-مسکو ادامه می‌یابد

آمریکا نتوانست جهان را با سیاست فشارحداکثری علیه ایران همراه کند

***

تحریم مقامات سازمان انرژی اتمی تاثیری بر روند فعالیت‌های هسته‌ای ندارد

معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفتن نام خود و چند تن از مقامات سازمان انرژی اتمی در لیست تحریم‌های آمریکا را اقدامی بی اثر خواند و گفت: این اقدام نمایشی و با هدف فضاسازی رسانه‌ای انجام گرفته و هیچ گونه تاثیری در روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران ندارد.

واکنش بهروز کمالوندی به این موضوع نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

مجـلس بـرای رفـع نـگرانـی مـردم از بـازگـشـایی مـدارس چـه کـرد؟

گزارش ایسنا از اقدامات انجام گرفته از سوی مجلس برای رفـع نـگرانـی مـردم از بـازگـشـایی مـدارس در شرایط کرونا هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تشدید نظارت بر بازار ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها با شروع پاییز

سیاست‌های آموزشی شرایط کرونا متناسب با شرایط هر منطقه باشد

سفیر ایران در وین: برای از سرگیری پروازهای اتریش به ایران در آینده نزدیک تلاش می‌کنیم

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha