• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070201066
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان:

میدان میوه و تره‌بار کاشان پاسخگوی نیاز منطقه نیست

میدان میوه و تره‌بار کاشان پاسخگوی نیاز منطقه نیست

ایسنا/اصفهان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: میوه و تره‌بار در کاشان در مقایسه با شهرهای مجاور با قیمت گران‌تر عرضه می‌شود و این موضوع از جنبه‌های مختلف قابل بررسی و رسیدگی است.

مسعود خاندایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خرده‌فروشان میوه صرفاً تا سقف ۳۵ درصد نسبت به قیمت میدان میوه و تره‌بار می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند این در حالی است که قیمت‌های فاکتور خرید مغازه‌دار و قیمت اعلامی اتحادیه میوه و تره‌بار تفاوت مشهودی دارد و گاهی با تخلف و افزایش ۲ تا ۳ برابری در برخی اقلام مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از کاسبان این صنف نیز میوه را از ابتدای صبح تا ساعات پایانی شب به یک قیمت عرضه می‌کنند که با توجه به کاهش کیفیت میوه این رفتار آن‌ها مغایر با حقوق مشتریان است.

معاون فرماندار کاشان به رفتار مشتریان در خرید اشاره کرد و گفت: در کاشان مرسوم است که مشتریان معمولاً از میوه درهم استقبال نمی‌کنند و آن را به دلخواه جدا می‌کنند که این حق انتخاب آن‌ها در تعیین قیمت میوه مؤثر است.

خاندایی افزود: وجود واسطه‌های متعدد، افزایش کرایه حمل و نقل و همچنین انحصاری بودن بازار فعلی باعث آن شده است که قیمت چند برابری میوه از میدان میوه و تره‌بار تا سطح شهر را شاهد باشیم.

وی در خصوص انحصاری بودن بازار میوه در کاشان، اظهار کرد: میدان میوه و تره‌بار فعلی ظرفیت پاسخگویی تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز جمعیت ۶۰۰ هزار نفری مصرف کننده در شمال استان اصفهان و شهرستان‌های محلات و دلیجان را ندارد و از این رو  توسعه یا ساخت دومین میدان میوه مورد نیاز منطقه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان، تصریح کرد: برای رفع این نقص، از اول مهر ماه با تقویت گشت ویژه بازرسی با حضور نمایندگان فرمانداری، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه میوه و تره‌بار و بازرسی اصناف به موارد تخلف رسیدگی می‌شود.

خاندایی تأکید کرد: همه مغازه‌داران این صنف موظف به درج قیمت و ارائه فاکتور به خریداران هستند و فاکتورهای خرید از میدان میوه و تره‌بار نیز باید برای بررسی تیم بازرسی در محل کسب موجود باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha