• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99070201155

معاون فرهنگی بسیج اساتید فارس اعلام کرد

برگزاری برنامه چله‌ی کمال ویژه دفاع مقدس در فارس

برگزاری برنامه چله‌ی کمال ویژه دفاع مقدس در فارس

ایسنا/فارس معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس گفت: برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه‌ای با عنوان چله‌ی کمال، در قالب ۶ نشست تخصصی، پیش‌بینی و از اول مهرماه اجرایی شده است.

دکتر حامد تقوایی چهارشنبه ۲ مهر گفت: نشست‌های ویژه برنامه چله‌ی کمال به همت معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید فارس و با حضور اساتید دانشگاه و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس از دو منظر  ادب و هنر و تاریخ و سیاست، با طرح مباحثی پیرامون دفاع مقدس، برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید فارس، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد که فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا اساتید دانشگاه و دانشجویان از سراسر کشور بتوانند در این نشست‌ها شرکت کنند، هفته‌ی دفاع مقدس را فرصی بی‌نظیر برای بازیابی و بازسازی مولفه‌های اعتقادی و دینی و هویت مردم ایران برپایه ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: اولین نشست در قالب برنامه چله‌ی کمال با عنوان دفاع مقدس و هویت ایرانیان با حضور دکتر شکرالله خاکرند، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز اولین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس با اشاره به اینکه تاریخ‌نگاری و مستندسازی دوران دفاع مقدس مرهون هنر عکاسانی است که هم پای رزمندگان اسلام جبهه‌های حق علیه باطل را درنوردیدند، گفت: در نشست دوم که روز اول مهر و با حضور دکتر زارع خلیلی عضو هیئت علمی بخش هنر دانشگاه شیراز، برگزار شد، دفاع مقدس از منظر عکاسی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

تقوایی موضوع نشست سوم را که امروز دوم مهرماه با حضور دکتر احسان یاری و دکتر هادی صادقی اول، اعضای هیئت علمی بخش علوم سیاسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، دفاع مقدس و سیاست اعلام و اضافه کرد: میزگرد تحلیل شعر دفاع مقدس با حضور دکتر محمدمرادی و دکتر غلامرضا کافی از اعضای هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین انصاری‌نژاد، معاون تاریخ و ادبیات بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان چهارمین نشست برگزار خواهد شد.

تقوایی خاطرنشان کرد: نشست پنجم با موضوع نگاهی به ادبیات اسارت با حضور سید ناصر حسینی نویسنده کتاب پایی که جا ماند و دکتر علی‌محمد روانستان نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس برگزار و آخرین نشست نیز که نگاهی به رمان و داستان‌های دفاع مقدس دارد، با حضور سعید عاکف و اکبر صحرایی از نویسندگان مطرح دفاع مقدس و دکتر موسی عربی عضو هیئت علمی بخش عربی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، در خصوص شیوه مشارکت در این نشست‌ها گفت: علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده و از طریق نرم افزار ادوب کانکت تلفن همراه و با وارد کردن لینک به نشانی  video.nasraa.ir/rczm۵۱rpamjd دنبال کنند، البته ازطریق شبکه های مجازی به آیدی ayandeh_az_ane_mast نیز می‌توان به محتوای ضبط شده برنامه‌ها دسترسی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha