• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99070201250
  • خبرنگار : 50024

اغلب داروخانه‌های البرز انسولین ندارند

اغلب داروخانه‌های البرز انسولین ندارند

ایسنا/البرز مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: توزیع انسولین در استان تنها از طریق ۴۳ داروخانه منتخب صورت می‌گیرد.

امیر بقایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نحوه توزیع انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی می توانند اطلاعات لازم در خصوص مکان و چگونگی توزیع انسولین‌های قلمی را کسب کنند.

وی در پاسخ به اینکه سهمیه ماهانه انسولین البرز چقدر است، افزود: سهمیه برای هر یک از انسولین‌ها متغیر است مثلا در شهریور ماه حدود ۴۰۰۰ انسولین نوورپید و ۵۰۰۰  انسولین نوومیکس دریافت کرده ایم.

وی توضیح داد: توزیع انسولین ها توسط معاونت سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در داروخانه های منتخب استان انجام می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: سهیمه استانی انسولین‌ها ثابت نیست و به عوامل مختلفی چون میزان واردات و نیاز استان‌ها این داروها بستگی دارد.

بقایی تاکید کرد: از ابتدای مرداد ماه که توزیع انسولین‌های سهمیه بندی شده را در داروخانه‌ها آغاز کردیم مشکل دسترسی بیماران به این دارو تا حد زیادی رفع شده است.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه توزیع انسولین در تمام داروخانه‌های استان صورت نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر ۴۴۰ داروخانه در استان فعال است که انسولین ها فقط در ۴۳ داروخانه انجام می‌شود و با این اوصاف اگر بیماران به ۳۹۷ داروخانه استان مراجعه کنند با پاسخ انسولین نداریم مواجه می شوند.

وی افزود: لیست داروخانه‌های توزیع کننده انسولین مشخص و از سوی رسانه ها معرفی شده است.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا محدودیتی در توزیع این داروها در بین بیماران وجود دارد، افزود: فقط ساکنان استان البرز و کسانی که بیمه درمانی صادره از این استان را داشته باشند می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha