• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99070201277
  • خبرنگار : 71415

سوءاستفاده ترامپ از تریبون سازمان ملل برای کمپین انتخاباتی

سوءاستفاده ترامپ از تریبون سازمان ملل برای کمپین انتخاباتی

دونالد ترامپ در حالی در سخنرانی خود خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل از نحوه پاسخ دولتش به همه‌گیری کروناویروس تعریف و چین را از بابت "رها کردن طاعون کرونا در جهان" مقصر اعلام کرد که منتقدانش این سخنرانی را صرفا یک "سخنرانی مجازی شبه انتخاباتی" توصیف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی به پکن حمله کرده و از جهان خواست این کشور را "به خاطر کارهایش پاسخگو کند" و همچنین عنوان کرد که چین پاسخی ناکافی به اولین مورد شناخته شده شیوع کروناویروس جدید در ووهان داشته است.

به نظر می‌رسد این صحبت‌ها تکرار ادعاهای قبلی این رئیس جمهوری آمریکا پیرامون تلاش‌های چین در قبال مهار همه‌گیری کروناویروس باشد. ترامپ قبلا هم گفته بود، اسناد و مدارکی دیده دال بر اینکه این ویروس از لابراتواری در چین به بیرون درز کرده در حالی که جامعه علمی بین‌المللی این تئوری را عمدتا مردود دانسته و حتی آژانس‌های اطلاعاتی کشور خود او هم این تئوری را رد کرده است.

سوسی دنیسون، کارشناس شورای روابط خارجی اروپا در بیانیه‌ای که برای ایندیپندنت فرستاد تصریح کرد، از نظر او این سخنرانی دونالد ترامپ خطاب به مجمع عمومی نشان می‌دهد که او "نیاز شدید به مهمات در مبارزه انتخاباتی دارد."

دنیسون خاطر نشان کرد، ترامپ همچنان سیاست یکجانبه‌گرایی خشمگینانه را با "هدف قرار دادن چین" در سخنرانی خود ادامه داده و مشخص شد که چطور این رئیس جمهوری آمریکا "اعتماد شهروندان اروپایی به آمریکا را از بین برده است."

ترامپ در این سخنرانی به ویروس کووید-۱۹ با لفظ "ویروس چین" اشاره کرد؛ لفظی که قبلا هم بارها به هنگام مقصر دانستن پکن از بابت همه‌گیری جهانی بیماری مورد استفاده قرار داده است.

ترامپ در سخنرانی خود خطاب به نشست مجمع عمومی سازمان ملل دستور کار خود مشهور به "اول آمریکا" را اشاعه داده در حالی که گفت، اطمینان دارد جهان همه‌گیری کروناویروس را "شکست خواهد داد." ترامپ بر خلاف این سنت این سخنرانی را به صورت زنده در نیویورک ایراد کند آن را به صورت از پیش ضبط شده در واشنگتن ارائه کرد.

در حالی که سخنرانی‌ها خطاب به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معمولا ماهیت غیرسیاسی دارند رئیس جمهوری آمریکا به طور مداوم از دستور کار خود و دستاوردهایش در حین این سخنرانی در این رخداد جهانی تعریف کرد. ترامپ در سال ۲۰۱۸ بعد از گفتن این که دولتش "بیشتر از تقریبا هر دولت دیگری در تاریخ دستاورد کسب کرده" با خنده غیرمنتظره جمعیت رهبران حاضر مواجه شد.

دنیسون تاکید کرد: برای ترامپ، اولویت پیروزی مجدد در انتخابات است. آسیب وارده به نهادها و روابط همچون سازمان ملل و ائتلاف ترانس آتلانتیک حتی مورد اشاره قرار نمی‌گیرند.

او گفت: جای تعجبی نیست که بعد از چهار سال حملات لفظی از جانب ترامپ، کمتر از یک نفر از هر ۱۰ اروپایی معتقدند که آمریکا برای رهبری کردن در زمینه مسائل جهانی نظیر کووید-۱۹ مورد اعتماد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha