• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99070201287
  • منبع : نمایندگی قزوین

راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جهاد دانشگاهی برای رفاه حال قزوینی‌ها

راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جهاد دانشگاهی برای رفاه حال قزوینی‌ها
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از آغاز به کار مرکز جامع توانبخشی جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: در این مرکز سه خدمت توانبخشی ارائه می‌شود تا بیماران نیازی به مراجعه مراکز درمانی تهران نداشته باشند.

دکتر سیدحسن نیک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز جامع توان‌بخشی جهاد دانشگاهی برای اولین بار در سطح استان قزوین راه‌اندازی شده و شامل بخش‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی است که زیر نظر پزشک متخصص طب فیزیکی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مرکز ارائه خدمات جامع و کامل به بیماران نیازمند توانبخشی بوده است، افرادی که بیماری‌های عضلانی – اسکلتی، مفصلی، مشکلات نخاعی، سیستم عصبی مرکزی و محیطی و ناتوانی جسمی و حرکتی دارند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خاطرنشان کرد: این مرکز به‌صورت رسمی از ۲ ماه گذشته آغاز به کار کرده است، پیش از آن بیماران به‌صورت پراکنده به مراکز متعدد مراجعه می‌کردند ولی در این مرکز تمام خدمات به‌صورت یکجا ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اغلب بیماران مرکز جامع توانبخشی جهاد دانشگاهی توسط پزشکان ارتوپد، جراحان مغز و اعصاب و پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند و با توجه به اینکه این مرکز تازه راه‌اندازی شده است برای مردم شناخته‌ شده نیست.

نیک‌نژاد بیان کرد: این مرکز در بخش فیزیوتراپی تا ۸۰ نفر در روز و کار درمانی و گفتار درمانی تا ۲۰ بیمار خدمات ارائه می‌کند. می‌توانیم به‌تدریج بخش‌هایی مانند روانشناسی، توانبخشی خاص مانند خدمات به بیماران سکته مغزی و اُرتز و پروتز را هم به این مرکز اضافه کنیم.

وی اشاره کرد: این مرکز دستگاه‌های کاردرمانی و لیزر پرتوان دارد که دارای آخرین تکنولوژی بوده و از قوی‌ترین لیزرهای موجود در قزوین است. در حال حاضر حدود هفت نفر در این مرکز مشغول به کار هستند ولی به‌تدریج برای تکمیل کادر درمانی نیروی انسانی به این مجموعه افزوده خواهد شد.

این متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی بیان کرد: این مرکز یک مزیت برای استان محسوب می‌شود چون در برخی از استان‌ها چنین مراکزی وجود ندارد. باید تبلیغات خوبی انجام شود و پزشکان و مردم با این مرکز آشنا شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
 
نیک‌نژاد یادآور شد: در مرکز جامع توانبخشی جهاد دانشگاهی سه خدمت توانبخشی به‌صورت جامع ارائه می‌شود تا بیماران نیازی به مراجعه مراکز درمانی تهران نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha