• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99070201313
  • خبرنگار : 71468

تجلیل از ۴ دختر دوومیدانی کار رکوردشکن/ صالحی امیری: نگران تجهیزات نباشید

تجلیل از ۴ دختر دوومیدانی کار رکوردشکن/ صالحی امیری: نگران تجهیزات نباشید

کمیته ملی المپیک از چهار بانوی دوومیدانی کار که موفق به رکورد شکنی شده اند، تجلیل کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از چهار بانوی دوومیدانی کار که در رقابت باشگاه های ایران و جایزه بزرگ تهران موفق به رکورد شکنی شده‌اند، در کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم مراسم مهسا میرزا طبیبی در پرش ارتفاع، ریحانه مبینی در پرش طول، ریحانه آرانی و زهرا عرب رستمی در پرتاب چکش تقدیر شد. 

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی زاد معاون بانوان وزارت وررش و جوانان، سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی، مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، مجید کیهانی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به همراه مربیان این ورزشکاران در این مراسم حضور داشتند.

مبینی سرپرست فدراسیون در ابتدای مراسم بیان کرد: دوومیدانی یک رشته طاقت فرسا و دیر بازده است. یک وررشکار ۸ تا ۱۰ سال باید طی کند و با صدم ثانیه‌ها رقابت کند تا به حد مطلوب برسد. با وجود شرایط کرونا تلاش کردیم مسابقات را به هر نحو برگزار کنیم و کمک هزینه‌ای به ورزشکاران دختر و پسر دادیم و برای ۳۵ مربی در سطح کشور دو ماه حقوق واریز خواهیم کرد.

او ادامه داد: ریحانه مبینی که دندان پزشک است ۶ متر و ۱۷ سانتی متر در پرش طول داشت که با این رکورد  می‌تواند نایب قهرمان آسیا شود. زهرا عرب رستمی با ۱۷ سال سن، رکورو پرتاب چکش را ۵۵ متر و ۶۹ سانتی متر جابجا کرد که آینده درخشانی دارد. مهسا میرزا طبیبی در پرش نیزه برای اولین بار در تاریخ دوو میدانی از مرز چهار متر عبور کرد. ریحانه آرانی رکورد ۲ متر پرتاب چکش را ترقی داد و به همراه عرب رستمی در آینده نزدیک هر دو روی سکوی آسیا خواهند بود. امیدوارم برای دوومیدانی روز های خوبی در آینده نزدیک رقم بخورد. 

رضا صالحی امیری نیز در این مراسم بیان کرد: خوشحالم در جمعی هستم که فرزندان ایران زمین درخشیده اند. از آقایان هاشمی طبا و فائقی تشکر می‌کنم که خیلی به گردن ورزش ایران حق دارند. من می خواهم مشکلات شما ورزشکاران را بدانم که ما و وزارت ورزش در جهت رفع آن بیاییم. مجموعه ورزش ایران یک وظیفه دارند که آن هم حمایت از ورزش قهرمانی است. 

رضا صالحی امیری ریس کمیته ملی المپیک گفت: دوومیدانی پرمدال ترین رشته ما است و اگر به آن توجه شود جایگاه ورزش قهرمانی ایران را می‌تواند در سطج جهان و المپیک و بازی های آسیایی دستخوش تغییر دهد. برای اولین بار اتفاق جدید در حال انجام است و سند راهبردی توسعه ورزش زنان در حال تدوین است و هدف این است سرمایه گذاری روی ورزش زنان داشته باشیم و بجای شعار در عرصه جهانی به لحاظ کمی و کیفی حضور زنان هود را پر رنگ کنیم. اگر تعدا آنها  در عرصه های مختلف به اندازه مردان باشند جهانیان می فهمند در ایران هیچ گونه مانعی برای ورود زنان به ورزش وجود ندارد. 

او ادامه داد: هر دختری که روی سکو برود، اعتبار و پرستیژ برای ایران است از این رو این مسئله بسیار مهم است. هدف گذاری ما این است در دو رویداد بعدی المپیک و سه رویداد بعدی بازی های آسیایی توازن کمی ورزشکاران دختر و پسر داشته باشیم. ما به دنبال مدال‌آوری بانوان هستیم و هم نیازمند برنامه، سرمایه گذاری و آموزش مستمر است. 

صالحی امیری همچنین گفت: اصلا نباید برای مربی، ورزشکار تغییرات در فدراسیون ملاک عمل باشد. ما نسبت به دوومیدانی توجه جدی داریم. ما ۷۵ درصد بودجه فدراسیون را در این شرایط سخت تخصیص دادیم و نیاز های شما را حتما تامین خواهیم کرد. هیچ کدام نگران تجهیزات و ابزار خود نباشید و تامین آنها جزو وظایف ما است. باید زنان را باور کنیم که می توانند سکوها را فتح کنند. مردم ایران زمین بدانند دختران‌شان اراده فتح سکوها را دارند. این پیام را به مدیران بدهیم که اگر همت کنند فرزندان ایران زمین خواهند درخشید. 

در این مراسم کمیته ملی المپیک به هر ورزشکار و هر مربی مبلغ ۱۰ میلیون تومان هدیه داد.

فدراسیون دوومیدانی هم یک سکه به هر ورزشکار اهداء کرد. برای مربیان هم به ربانی ۳ میلیون و بقیه مربیان ۲ میلیون به عنوان پاداش داده شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha