• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99070201359
  • منبع : شبکه العالم

تخت روانچی: سخنان ترامپ تکراری و انتخاباتی بود

تخت روانچی: سخنان ترامپ تکراری و انتخاباتی بود

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهارات دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند و اینکه در آمریکا چه کسی رئیس جمهور شود را به مردم این کشور مربوط دانست.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک، سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و طرح اتهام‌های واهی و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را سخنانی تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند.

وی در این باره عنوان کرد: در مجموع سخنان ترامپ تکراری بود و حرف جدیدی نداشت و با توجه به اینکه فضای آمریکا فضای انتخاباتی است، این صحبت‌ها برای مصرف داخلی و جمع کردن رای بود.

به گزارش العالم، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که واشنگتن از توافق وحشتناک برجام خارج شده و تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه ایران وضع کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اقدام تروریستی این کشور در ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» مدعی شد که واشنگتن در راستای جلوگیری از تروریسم تلاش می‌کند.

تخت‌روانچی درباره سخنرانی حسن روحانی نیز بیان کرد: آن چه برای ما مهم است اجرای تعهدات بین‌المللی آمریکاست و اینکه حالا چه کسی رئیس جمهور آمریکا می‌شود به مردم این کشور مربوط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۲ ۱۳:۰۵

بعد از انتخابات آمریکا وضع و اوضاع فرق خواهد کرد چون آمریکا مجبور است فشار حداکثری کنار بگذارد و گزینه دیگری در قبال ایران در نظر بگیرد و ایران هم مجبور است گزینه دیگری را در قبال آمریکا در نظر بگیرد. احتمالا ایران و آمریکا به سمت توافق مذاکره و تفاهم پیش بروند. این وضعیت همیشگی بادوام و پایدار نخواهد بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۳ ۰۹:۵۷

آمریکایی ها مجبورن گزینه و پروژه فشارحداکثری کنار بگذارن چون آمریکایی ها وقتی در دوسال در پروژه ای نتیجه و ثمره ای نمیبرن به مرور گزینه و رویکرد و راهشونو تغییر میدن.