• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99070201538
  • خبرنگار : 50037

در سومین روز از هفته دفاع مقدس انجام شد؛

رونمایی از ۷ کتاب دفاع مقدس در اسدآباد/ترجمه ۴ جلد به زبان خارجی

رونمایی از ۷ کتاب دفاع مقدس در اسدآباد/ترجمه ۴ جلد به زبان خارجی

ایسنا/همدان در سومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس از هفت کتاب عرصه دفاع مقدس نویسندگان اسدآبادی در زمینه نقش اسدآباد در دفاع مقدس و جانفشانی شهدای این شهرستان رونمایی و از این نویسندگان تجلیل شد.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار اسدآباد چهارشنبه ۲ مهرماه در آیین رونمایی اظهار کرد: برای زنده ‌نگه‌داشتن تاریخ خون‌بار انقلاب اسلامی ایران و شهدای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهی جز ثبت و ضبط و تحلیل این آثار توسط نویسندگان دفاع مقدس وجود ندارد و این عزیزان وظیفه خطیر و مقدسی را برای زنده نگه داشتن تاریخ ادبیات هشت سال دفاع مقدس برای انتقال به نسل آینده بر دوش دارند.

لیلا امیدی درباره نقش نویسندگان دوران دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع) تنها کسانی که توانستند راه و یاد امام را زنده نگه دارند، حضرت زینب(س) و فرزندان و یاران امام بودند و به بیان دیگر حضرت زینب(س) بزرگترین روایتگر حماسه عاشورا است.

وی با بیان اینکه نویسندگان دفاع مقدس نیز به تبعیت از این بزرگوار سیره، زندگی و شهادت و فعالیت‌های شهداء و جانبازان را به قلم تحریر درمی‌آورند، تصریح کرد: اگر در این زمینه فعالیت نشود این گنجینه بزرگ از بین خواهد رفت و این وظیفه نویسندگان دفاع مقدس است که در این زمینه فعالیت داشته باشند تا این خاطرات از بین نرود.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از هفت کتاب عرصه دفاع مقدس نویسندگان اسدآبادی در زمینه نقش اسدآباد در دفاع مقدس و جانفشانی شهدای این شهرستان خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود پنج کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط نویسندگان فاخر شهرستان اسدآباد انجام شود که حمایت حوزه نشر استان و علاقه نویسندگان باعث شد هم اکنون ۱۳ جلد کتاب درباره شهدای اسدآباد در دست تألیف باشد که هفت مورد آن امروز رونمایی خواهد شد.

امیدی با بیان اینکه خوشبختانه چهار جلد از این کتاب ها به زبان خارجی هم ترجمه شده است و این حرکت فرهنگی افتخاری برای دیار سیدجمال الدین اسدآبادی به شمار می رود، اضافه کرد: در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای پژوهش و گردآوری اطلاعات در زمینه آغاز چاپ هر گونه کتاب های نقش این شهرستان در دوران دفاع مقدس اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، شش کتاب «به یادت می مانم»، «قصه های من و آقا بزرگ»، «به من بگو مادر»، «آن سوی دیوار»، «عطرمریم» و «خواب هایی از بهشت» به نویسندگی فاطمه بگ‌زاده و کتاب «مهمان اروند» به نویسندگی پروانه شفیعی نیا  هفت کتاب رونمایی شده بود. کتاب خاطرات شهدای اسدآباد به نویسندگی منصور استواری نیز در دست چاپ قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha