• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99070201580
  • خبرنگار : 50181

مردم گرانفروشی را به 124 اعلام کنند

تخم مرغ 21 هزار تومانی یا 14 هزار و 500 تومانی!

تخم مرغ 21 هزار تومانی یا 14 هزار و 500 تومانی!

ایسنا/کرمانشاه موج گرانی و التهاب کالاها این بار بازار تخم مرغ را درگیر خود کرده و قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار تا چند روز قبل حتی به بیش از 40 هزار تومان هم رسید.

این التهاب باعث شد در سراسر کشور و بنا به تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب کیلویی 14 هزار و 500 تومان برای تخم مرغ در نظر گرفته شود تا همه ملزم به رعایت این قیمت شوند و البته این قیمت‌ها به استان‌ها نیز ابلاغ شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز قیمت هر کیلو تخم مرغ در کرمانشاه را 14 هزار و 500 تومان اعلام کرد و از برخورد جدی با متخلفان خبر داد.

مسعود بیگلری با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت عرضه تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها کیلویی 12 هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان 14 هزار و 500 تومان است، گفت: عرضه تخم مرغ با قیمتی بیش از این رقم گرانفروشی است و با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.

وی قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در مورد تخم‌مرغ را لازم‌الاجرا دانست و افزود: درصورتی‌که بازرسان ما در سطح بازار، عرضه تخم مرغ با قیمت بیش از این رقم را مشاهده کنند، برای فرد متخلف پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه، به مردم توصیه کرد به‌هیچ‌ وجه تخم مرغ را بالاتر از این قیمت‌ها خریداری نکنند و در صورت مشاهده تخلف مراتب را با تلفن 124 در میان بگذارند.

بیگلری تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود تخم مرغ در بازار کرمانشاه نداریم و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

اما واقعیت بازار چیزی متفاوت از صحبت‌های معاون بازرسی سازمان صمت استان را نشان می‌دهد و هم اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار کرمانشاه بیش از 36 هزار تومان است که بر این اساس و با احتساب وزن 1.7 کیلوگرمی برای هر شانه، قیمت هر کیلو تخم مرغ 21 هزار تومان است.

این قیمتی نیست که یک یا دو مغازه متخلف به خریداران ارائه کنند، بلکه در تمام واحدهای کوچک و بزرگ صنفی و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر نیز قیمت هر عدد تخم مرغ بین 1200 تا 1300 تومان یعنی معادل شانه‌ای 36 تا 39 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه خواروبارفروشان کرمانشاه نیز با تایید قیمت 1200 تومان برای هر عدد تخم مرغ، گفت: قیمت تخم مرغ در حال حاضر در سطح بازار شانه‌ای حدود 36 هزار تومان است و فروش تخم مرغ با قیمت مصوب در بازار دیده نمی‌شود.

حسن موسوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این قیمت بالا واقعا در اختیار واحدهای صنفی و مغازه‌داران نیست و آنها نیز تخم مرغ را با قیمت بالا می‌خرند و سود بسیار کمی از فروش آن به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود تخم مرغ در بازار وجود ندارد، یادآور شد: تخم مرغ هست، اما به دلیل قیمت بالای آن، خریدار چندانی وجود ندارد.

انتظار مردم این است که مسئولین حوزه بازرسی و نظارت بر بازار، با اشراف کاملتری نسبت به وضعیت واقعی قیمت‌ها در بازار اظهارنظر کنند و گشتی در سطح شهر بزنند تا ببینند که قیمت واقعی تخم مرغ با قیمت مصوب بیشتر از پنج هزار تومان اختلاف قیمت دارد!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha