• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 99070201591
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
عکس آرشیو است

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوم مهر ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان این که امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم، گفت: مردم این جنگ را باور کنند و بدانند مسئولان اقتصادی کشور در دو سال و نیم گذشته در حال فداکاری هستند؛ البته در جنگ هم شکست و هم پیروزی وجود دارد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر کار و تعاون،‌ جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت،معدن و تجارت با خبرنگاران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

وزرای کشور و بهداشت از افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا نگران هستند

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا ، گفت: اگر لازم باشد برای اعمال محدودیت ها برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم ‌می گیریم.

وی افزود: با توجه به تجربه ای که در دو موج اول و دوم کرونا داشتیم، کمیته های زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا این مهارت و آمادگی را پیدا کرده اند که سریع عکس‌العمل نشان دهند ولی در برخی فعالیت ها به دقت بیشتری در رعایت دستورالعمل ها نیاز دارد و برای برخی فعالیت ها در شرایط سخت باید تصمیماتی بگیریم که در گذشته هم همین کار را کردیم.

سال آبی خوبی پیش رو خواهیم داشت

رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان اینکه سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ سال خوبی خواهد بود و ان شاء الله کمبود نخواهیم داشت، گفت: دیروز اولین روز سال آبی جدید بود؛ سال ۹۹-۱۴۰۰ .سالی که پشت سر گذاشتیم ۹۸-۹۹ از حیث بارش‌ها سال خوبی بود. متوسط ۵۰ ساله ما ۲۵۰ میلیمتر است درحالی که سال گذشته ۳۱۷ میلیمتر بارش داشتیم یعنی ۲۷ درصد بارشمان از متوسط درازمدت بیشتر شد و باعث شد بتوانیم پاسخگوی همه بخش ها باشیم.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد کشور آغاز می‌شود

محمد شریعتمداری وزیر کار و تعاون  تاکید کرد: در ادامه فعالیت‌های دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، آخرین بخش باقیمانده در حوزه صندق دولتی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد کشور بود که دو مشکل داشتند؛ یکی معوقات ماه‌های قبل که بیش از چهار هزار میلیارد منابع برای آن فراهم شد و امروز نیز با توافقی که با سازمان برنامه و بودجه به عمل آمد برای امر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاصیافت تا در اولین فرصت ممکن این مورد را هم برطرف کنیم.

کارت های بازرگانی یک بار مصرف جمع می شود

جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه کارت های بازرگانی یک بار مصرف تجار جمع می شود، اظهار کرد: تجار در سامانه جدید رتبه بندی می شوند و بر این اساس کارت های بازرگانی به آنها تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: دستور دادم سامانه قبلی و جدید به مدت دو ماه به صورت موازی حرکت کنند تا پس از رفع مشکلات سامانه جدید، سامانه قبلی متوقف شود و  کارت های بازرگانی یک بار مصرف جمع می شود.

تاکنون در طرح ملی مسکن ۸۸ هزار نفر زمین دریافت کرده‌اند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در طرح ملی مسکن حدود ۸۸ هزار نفر زمین‌شان را تحویل گرفته‌اند، گفت: تعدادی که به پروژه‌ها متصل شدند نیز بیش از ۵۸ هزار نفر هستند و بانک‌ها هم شیوه‌های خود را برای وام‌دهی تغییر دادند و تا ظهر امروز نزدیک به ۳۰ هزار نفر وام گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه همه‌چیز در طرح اقدام ملی مسکن شفاف است، گفت: کسانی که واجد شرایط هستند طبق فرمتی که نوشته شده، مدارک خود را تکمیل کنند و در بانک افتتاح حساب و پول‌شان را واریز کنند تا سریعتر به پروژه‌ها متصل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha