• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99070201743
  • خبرنگار : 71625

داستان عکسی که سالها بر کتابهای درسی نقش بست + تصویر

داستان عکسی که سالها بر کتابهای درسی نقش بست + تصویر
مراسم تشییع پیکر شهید حسن جنگجو

آلفرد یعقوب‌زاده ـ عکاس ـ با انتشار و یادآوری عکسی که در دوران دفاع مقدس ثبت کرده بود، داستان این تصویر را روایت کرد.

به گزارش ایسنا، یعقوب‌زاده ـ عکاس قدیمی ـ امروز چهارشنبه ـ دوم مهر ماه ۹۹ ـ همرمان با چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عکسی قدیمی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و درباره آن نوشت: «در سال ۱۳۵۹ عکسی از حسن جنگجو به ثبت رسید که به یکی از پرآوازه‌ترین عکس‌ها از نظامیان ایرانی در جنگ ایران و عراق تبدیل شد. عکس چهره کودکانه حسن جنگجو، سال‌ها در پشت جلد کتاب‌های مدارس و نقاشی‌اش روی دیوار مدارس به عنوان یک نماد مطرح بود.

پیکر حسن جنگجو تا سی و چهار سال مفقود بود و سرانجام در سال ۱۳۹۶ در تجسس برای یافت پیکرهای شهیدان جنگ پیدا شد و پیکر او به زادگاهش در تبریز بازگشت. مراسم تشییع پیکر این شهید با حضور جمعی از مسئولان استان آذربایجان شرقی و مردم در شهر تبریز برگزار شد. مادر حسن جنگجو کمی پس از مراسم تشییع و خاکسپاری و بعد از ۳۴ سال چشم‌انتظاریِ جست و جوی فرزندش چشم از جهان فروبست.»

در ادامه می توانید تصویر عکسی که آلفرد یعقوب زاده در سال ۵۹ از حسن جنگجو به ثبت رساند را مشاهده کنید:

حسن جنگجو/عکس از آلفرد یعقوب زاده


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۷:۱۲

باعرض سلام بنده دریکی از فیلمهای هالیودی اسم فیلم یادم نیست این عکس شهید حسن جنگجو رادیدم تاحالا فکر نمیکردم این شهید ایرانی وعکاسش هم اقای الفرد یعقوب زاده میباشد واقعا عکس ثبت جهانی دارد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۱۵

آلفرد یعقوب زاده در یکی از مصاحبه های تلویزیونیش داستان این عکس رو تعریف میکنه که این پسر از ترس به خودش میلرزید، آلفرد بغلش میکنه و بهش امید میده و پسر میگه که میترسه و پدرش به زور آوردتش جنگ . چند روز بعد میشنوه که این نوجوان شهید شده