• پنجشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99070302362
  • خبرنگار : 50044

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

همدلی و وحدت اولین دستاورد دفاع مقدس است

همدلی و وحدت اولین دستاورد دفاع مقدس است

ایسنا/گیلان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اولین دستاورد دفاع مقدس را همدلی و تبلور مردم در پشتیبانی از رزمندگان برشمرد و گفت: مردم از تخم‌مرغ گرفته تا تهیه اقلام غذایی و سایر پشتیبانی‌ها به رزمندگان در جبهه‌ها کمک کردند و نقش اثرگذاری در پیشبرد اهداف دفاع از میهن داشتند.

محمود قاسم نژاد امروز در دیدار مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان های خدماتی استان با فرماندهی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان اسلام در پیروزی حق علیه باطل، اظهار کرد: علیرغم فشارها و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی ما بدون اینکه وجبی خاک بدهیم پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه نوع نگاه جوامع بشری و اندیشمندان خارجی به ایرانی‌ها در تمامی ابعاد متفاوت است، افزود: اندیشمندان در مواجهه با ایران در مقایسه با سایر کشورها همیشه تأمل می‌کنند و بین آن‌ها با ایران فرق‌های اساسی قائل‌اند.

قاسم نژاد اولین دستاورد دفاع مقدس را همدلی و تبلور مردم در پشتیبانی از رزمندگان برشمرد و گفت: مردم از تخم‌مرغ گرفته تا تهیه اقلام غذایی و سایر پشتیبانی‌ها به رزمندگان در جبهه‌ها کمک کردند و نقش اثرگذاری در پیشبرد اهداف دفاع از میهن داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش قشر پرتوان جوان در پیروزی‌ها و فتوحات جنگ، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان با حضورشان در جبهه ثابت کردند آگاه‌ترین قشر هستند و علاوه بر آن‌ها از همه اقشار در بین رزمندگان دیده می‌شود که در پیشبرد ظفرها و پیروزی‌ها نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به بعد توانمندسازی جنگ در تربیت نیروی مدیر و هدایت‌کننده، افزود: فرماندهان بزرگی به فرموده رهبری معظم انقلاب از بین جوانان و نوجوانان در بین رزمندگان دیده می‌شود که بعدها به‌عنوان مدیر و مسئول فرماندهی عملیات‌ها و جنگ را بر عهده گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اخلاص و روح بندگی در رزمندگان دفاع مقدس، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس برای اینکه به دشمن حمله کنند روی مین قرار می‌گرفتند و این روحیه شاید در هیچ ارتشی دیده نشود.

قاسم نژاد با بیان اینکه ما اخلاص و شجاعت را در اسارت رزمندگان دفاع مقدس نیز می‌دیدیم، گفت: رزمندگان ما در قلب دشمن نیز سرافراز بودند و علیه آن‌ها شعار می‌دادند و شعائر اسلامی و انقلابی را در قلب دشمن زنده نگه می‌داشتند.

وی با بیان اینکه شب‌زنده‌داری‌های رزمندگان دفاع مقدس شهره عام و خاص است، گفت: این رفتارهای خاص رزمندگان به‌عنوان ویژگی منحصربه‌فرد در بین ارتش‌های دنیا یاد می‌شود و در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، فرماندهی خاص و بی‌نظیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از دیگر ابعاد برجسته جنگ برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، رهبری و هدایت جنگ توسط امام خمینی(ره) بی‌نظیر بوده و این ادعا در جملات تاریخی امام ازجمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و یا «افتخارم این است که خود یک بسیجی‌ام» و یا اینکه «باید حصر آبادان شکسته شود» از نمونه‌های هدایت جنگ و نوع برخورد عالمانه حضرت امام در مواضع مختلف دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسنا، در این نشست به پیشنهاد سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان حاضرین، مدیران کل و مسئولان اجرایی استان نام دوست و رفیق شهید خود را که با آن مأنوس هستند و از سیره آن‌ها در هدایت امور خود بهره می‌گیرند را نام بردند و یادشان را گرامی داشتند.

گفتنی است، مسئولان اجرایی و مدیران کلی که طی یک سال اخیر با اقدامات فداکارانه خود نقش اساسی در خدمت به مردم داشته و جهادگونه عمل کردند توسط سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان مورد تقدیر قرارگرفته و تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha