• جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99070402618

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

معراج شهدای مشهد ثبت ملی می‌شود

معراج شهدای مشهد ثبت ملی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: مکان معراج شهدای مشهد که در دوران دفاع مقدس مورد استفاده قرار می‌گرفت، در فهرست میراث ملی معنوی ایران به ثبت می‌رسد.

ابوالفضل مکرمی‌فر در بازدید از معراج شهدای مشهد که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، با اعلام این خبر افزود: معراج شهدا میقاتگاه زائرانی است که خونشان را برای حفظ این مملکت داده‌اند و در طول ۸ سال دفاع مقدس مجاهدت و تلاش کردند تا حتی یک وجب از خاک وطنشان به دست بیگانگان نباشد.

وی ادامه داد: از معراج شهدا حدود ۲۰ هزار شهید استان خراسان تشییع شده‌اند و ارزش معنوی زیادی دارد. اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌رضوی با همکاری معاون فرهنگی شهرداری مشهد و معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی پرونده ثبت ملی این مکان در فهرست آثار معنوی ملی ایران تهیه کرده و مقدمات ثبت این اثر انجام‌ شده و به‌ زودی در فهرست آثار ملی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مکرمی‌فر درباره اهمیت ثبت ملی معراج شهدای مشهد گفت: در دهه ۶۰ عزیزانی که در دفاع مقدس به شهادت می‌رسیدند، پیکر پاکشان پس از دیدار با خانواده‌های آن‌ها از این مکان تشییع می‌شده است. فضای معراج شهدا برای تملک در دستور کار قرار گرفته و تملک شده است. امیدواریم با ثبت این پرونده در فهرست آثار ملی ایران، این هویت، اصالت و خاطره در اذهان عمومی استان و کشور قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با ثبت ملی این اثر معراج شهدا مکانی خواهد بود تا جوانانی که می‌خواهند با آرمان‌های شهدا پیوندی داشته باشند، به این مکان مراجعه و  حضور پیدا کنند و رهرو شهیدان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha