• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99070502908
  • خبرنگار : 71129

سفیر چین: دولت آمریکا مسئولیتش در شکست مهار کرونا را بپذیرد

سفیر چین: دولت آمریکا مسئولیتش در شکست مهار کرونا را بپذیرد

سفیر چین در سازمان ملل گفت، دولت آمریکا باید از مقصر جلوه دادن پکن درباره پاندمی کرونا ویروس دست بردارد و مسئولیت روشی را که برای رسیدگی به این بیماری در پیش گرفته، بپذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه نشستی را درباره رسیدگی جهانی به پاندمی کروناویروس برگزار کرد که در جریان آن "کلی کرافت"، سفیر آمریکا به نقل قول‌هایی از سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور پرداخت و گفت: چین را باید مسئول این پاندمی در جهان به حساب آورد.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل گفت: باید بگویم که دیگر کافی است. شما برای جهان قبلا هم مشکل ایجاد کرده‌اید. آمریکا باید این را بفهمد که ناکامی‌اش در رویارویی با کووید-۱۹ به درستی مشکل خودش است.

وی افزود: قریب به هفت میلیون تن در آمریکا به این بیماری ویروسی مبتلا شده و بیش از ۲۰۰ هزار تن دیگر نیز جان باخته‌اند. چرا آمریکا با داشتن پیشرفته‌ترین فناوری‌های پزشکی و سیستم‌های به‌روز در جهان باید اینچنین تلفات و موارد بیشماری از ابتلا به ویروس را داشته باشد؟

این سفیر با اشاره به دولت کنونی در کاخ سفید ادامه داد: اگر کسی را باید مسئول دانست آن برخی از سیاستمداران آمریکایی هستند. ایجاد افتراق و دو دستگی در آمریکا به شکست این پاندمی کمک نمی‌کند زیرا که چنین رویکردی پیشتر به ایجاد اختلال در اقدامات جامعه بین‌المللی منجر شده است.

این دیپلمات چینی گفت: آمریکا اکنون علیه جامعه بین‌الملل ایستاده و به طور کامل منزوی شده و اکنون زمان بیداری است. ایالات متحده برای تبدیل شدن به یک نیروی خوب، باید الگوبرداری کند، همکاری بین ملت‌ها را ارتقا داده و به بشریت کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۵ ۰۹:۲۲

چین باید در دادگاههای بین المللی پاسخگو باشد .ایسنا از چی میترسی !