• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99070502982
  • خبرنگار : 50163

اما و اگرهای طرح تفضیلی خرم‌دره و مشکلات آن برای مردم

اما و اگرهای طرح تفضیلی خرم‌دره و مشکلات آن برای مردم

ایسنا/زنجان عضو شورای اسلامی شهر خرم‌دره گفت: توجه به قطعه زمین‌های کشاورزی در میان بافت شهری و نیز ضرورت نگاه کارشناسی به کاربری زمین‌ها، از مطالبات مردمی برای حل مشکل طرح تفضیلی خرم‌دره است.

مرتضی صالحی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات طرح تفضیلی خرم‌دره، اظهار کرد: تعیین دقیق چگونگی استفاده از زمین‌های شهر و تعیین موقعیت و مساحت هر یک از آن‌ها در سطح محلات شهر از اهداف طرح تفصیلی است ولی این مهم بایستی با استفاده از مشاوران و کارشناسان آگاه هر شهر انجام گیرد.

وی با اشاره به گلایه‌مندی مردم خرم‌دره از این طرح، یادآور شد: این طرح در شهرستان خرم‌دره به علت مغایرت‌هایی که در کاربری‌ها داشته است، بین کارشناسان و مردم مورد بحث است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌دره ادامه داد: یکی از نمونه‌های بارز مشکلات طرح تفضیلی خرم‌دره این است که به‌طور مثال در این طرح یک زمین ۱۰۰ متری و یا ۱۵۰ متری را برای ساخت مدرسه تعریف کرده‌اند که عملا این امکان برای ساخت مدرسه با این مساحت امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از دیگر نمونه‌های مشکل طرح تفضیلی خرم‌دره این است که در یک محله که در کل مجموعه منازل ساخته شده است تنها یک قطعه زمین ۱۰۰ متری را بافت کشاورزی داده‌اند که این تصمیم در طرح جامع تفضیلی اعتراض گسترده اهالی را در پی داشته است.

صالحی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح کاربری‌های کشاورزی، درمانی و آموزشی دچار مشکل هستند و مشکلات کاربری دارند، بیان کرد: با چه استانداردی می‌توان در یک زمین ۲۰۰ متری مدرسه ساخت.

وی با اشاره به چرایی این مشکلات در طرح فوق، خاطرنشان کرد: علت این مشکلات این است که مشاوری که برای این طرح در نظر گرفته‌اند نسبت به شهر  اشراف زیادی نداشته و نتوانسته به خوبی راهنمایی‌های لازم را انجام دهد و لازمه توجه بیشتر در این امر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha