• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99070503036
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اعلام کرد

اقامت بیش از ۵۸ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان‌غربی

اقامت بیش از ۵۸ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۵۸ هزار نفر مسافر در مراکز اقامتی سطح استان اقامت داشته‌اند.

جلیل جباری، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۵۸ هزار و ۹۹۸ نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل، کمپ، چادر، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز، اقامت داشته‌اند، افزود: تعداد اقامت در مراکز اقامتی استان در نیمه دوم سال گذشته برابر با ۳۴۷ هزار و ۷۶۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در نیمه دوم سال ۹۸ تعداد مسافران خارجی اقامت‌یافته در استان برابر با ۱۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که در نیمه نخست امسال این تعداد به ۱۹۲۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار مربوط به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در نیمه دوم سال ۹۸ ادامه داد: در این مدت یک پروانه بهره‌برداری هتل، یک مورد مجتمع گردشگری، یک مورد هتل‌آپارتمان،  یک مورد مرکز تفریحی و سرگرمی، چهار مورد بوم‌گردی و یک مورد سفره‌خانه صادر شده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز یک مورد پروانه بهره‌برداری هتل، یک مورد مرکز سلامت و تندرستی وسه مورد واحد بوم‌گردی صادر شده و نیز ۱۲ مورد گواهی‌نامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری صادر شده است.

جباری با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۹۹صدور کارت راهنمای گشت یک مورد بوده و هفت مورد نیز تمدید شده است، تصریح کرد:در نیمه دوم سال گذشته چهار مورد کارت راهنمای گشت صادر و هفت مورد نیز تمدیده شده است.

وی با اشاره به صدور ۹ مورد مجوز سرمایه‌گذاری در استان در امسال خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها برابر با ۱۰ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال بوده و برای ۲۰۶ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور ۶۷ موافقت اصولی با اشتغال یک هزار و ۱۶۵ نفر در نیمه دوم سال ۹۸ اضافه کرد: امسال این آمار برابر با ۲۵ مورد بوده که میزان اشتغال‌زایی آنها برابر با ۴۹۲ نفر است.

جباری گفت: در نیمه دوم سال گذشته به ۶ طرح ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که امسال میزان تسهیلات پرداختی به ۱۱۰ طرح برابر با ۴۱ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha