• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99070503090
  • خبرنگار : 50147

فرمانده سپاه بوشهر:

در عصر تسخیر افکار و اذهان عمومی با سلاح امواج و رسانه‌ها هستیم

در عصر تسخیر افکار و اذهان عمومی با سلاح امواج و رسانه‌ها هستیم

ایسنا/بوشهر فرمانده سپاه بوشهر گفت: امروز با سلاح امواج و رسانه ها در حال تسخیر افکار هستند که بسیار پیچیده تر از حمله نظامی بوده و مبارزه با آن نیز دشوارتر است.

سردار رزمجو صبح امروز -شنبه / ۵ مهرماه ۱۳۹۹- در همایشتجلیل از فعالان رسانه استان بوشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: خوشبختانه رسانه ها در انعکاس فعالیت های کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر که سال گذشته برگزار شد همکاری بسیار خوبی داشتند. سال قبل در این ایام التهاب زیادی داشتیم اما خوشبختانه کارهای ماندگاری انجام شد و الحمدلله توانستیم بخش عمده کار را انجام دهیم.

وی با تقدیر از همکاری همه جانبه رسانه ها اظهار کرد: هر اقدامی هم انجام دهیم تا زمانی که انعکاس پیدا نکند بی فایده است و باید اقدامات ما در ابعاد مختلف بازخورد و نمود داشته باشد. لذا نقش رسانه ها در مقیاس گسترده ای قابل گفتگو و بحث است و امروز ضرورت دارد که رسانه‌ها برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوانی که روزهای پیروزی انقلاب را درک نکرده، قلم فرسایی نمایند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از نکات مثبت دوران دفاع مقدس استفاده و بهره مندی از نیروهای مردمی بود. رزمندگان عزیز ایثار و ازخودگذشتگی، وطن پرستی، شجاعت و احیا فرهنگ عاشورایی را به نمایش گذاشتند. در آن زمان اصحاب رسانه‌ با هر ابزاری که در اختیار داشتند در خط مقدم حضور یافته و نسبت به انعکاس حماسه آفرینی رزمندگان اقدام می‌کردند، امروز نیز اصحاب رسانه باید با استفاده از همان ویژگی‌ها در پدافند و آفند حضور فعال داشته باشند.

سردار رزمجو تاکید کرد: دنیای امروز شاهد تحولات گسترده ای است و گسترش امکانات ارتباطی در راس این تغییرات قرار گرفته، در این شرایط تمام وسایل ارتباطی با انتقال اطلاعات به شکل لحظه ای مسئولیت انتقال افکار عمومی را بر عهده دارند بنابراین می توان گفت که در عصر تسخیر افکار و اذهان عمومی با سلاح امواج و رسانه ها هستیم.

فرمانده سپاه بوشهر تصریح کرد: می توان افکار دشمن را تسخیر کرد و با تشکیل توپخانه های رسانه ای، شلیک کرد. رسانه های مختلف نقش بسیار موثری دارند اما جهان سلطه می خواهند از این ابزار استفاده کرده و به درون کشور نفوذ کند. وظیفه ما این است که با هوشمندی اجازه ندهیم دشمن به وسیله ابزار و امکانات ارتباطی در دست خود به درون نفوذ کند و با مهندسی افکار عمومی و نگرش ملت ها به ویژه انقلاب اسلامی را انجام دهد.  

وی یادآور شد: اصول و مبانی حاکم بر رسانه اقتضا می‌کند که برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی وصیتنامه، زندگی‌نامه، بینش و منش شهدا و نکاتی که در گام‌ دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است به درستی در جامعه پیاده‌سازی شود.

تولید سریال ۲۶ قسمتی مردان نادر

مدیرکل صداو سیمای استان بوشهر گفت: سال گذشته در جریان برگزاری کنگره ملی سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر حدود ۲۳ هزار دقیقه برنامه خبری، رادیویی، تلویزیونی و بستر فضای مجازی تولید شد.

سید حسین ناظر ادامه داد: می توان گفت پخش مستقیم دومین کنگره ملی سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر از ۲۶ شبکه سراسری و استان یک پوشش خبری بی‌نظیر و ویژه بوده است. شیوع ویروس کرونا موجب شد دستاوردهای این کنگره به خوبی دنبال نشود اما قطعا در آینده با ساخت تله فیلم و سایر اقدامات رسانه‌ای نسبت به این مهم اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: تولید سریال ۲۶ قسمتی مردان نادر با همکاری مجموعه سپاه، تله فیلم‌های ابوتراب انقلاب اسلامی و شهید صادق گنجی از جمله تولیدات فاخر صدا و سیمای مرکز بوشهر در زمینه دفاع مقدس است.

رسانه‌ها برای اعتلای نظام و انقلاب در کنار هم قرار گیرند

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته همزمان با برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر بزرگترین مانور فرهنگی بزرگ همراه با یک هم‌افزایی رسانه‌ای چشمگیر و مثال زدنی در استان بوشهر شکل گرفت.

عبدالله نجفی اظهار کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها با همین روحیه در حوزه هایی همچون مطالبه گری، محرومیت زدایی، توسعه ایران اسلامی -که همه ما در این موارد اتفاق نظر داریم- و برای اعتلای نظام و انقلاب در کنار هم قرار گیرند، در شرایط کنونی ضرورت دارد که با اتحاد و همدلی کنار هم قرار گرفته و آینده بهتری برای کشورمان بسازیم.

به گزارش ایسنا، در خلال این همایش از پوستر ششمین جشنواره ابوذر که آذرماه ۹۹ در بوشهر برگزار می شود رونمایی شد و همچنین از رسانه‌های فعال در امر اطلاع‌رسانی کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha