• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99070503169

برگزاری نشست«مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی»

برگزاری نشست«مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی»

ایسنا/خراسان شمالی نشست «مستوره‌های دفاع، روایت شنیده نشده زنان رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی» از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی و با همکاری بسیج دانشجویی استان، در گلزار شهدای گمنام بجنورد برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، پروین رنجبریان و زهرا روغنیان، دو تن از رزمندگان جبهه و جنگ به روایت خاطرات و سیره و سبک زندگی رزمندگان و شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابطع عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، پروین رنجبریان، در این نشست با بیان اینکه همواره در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی، و در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و هر صحنه‌ای که نیاز به دفاع از کیان نظام وجود داشت حاضر بوده است، افزود: حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌های انقلاب اسلامی همواره موثر و حیاتی بوده است.

وی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جهاد مردم ایران در سال‌های جنگ تحمیلی را حضور آحاد مردم در صحنه دانست و افزود: با فرمان امام خمینی(ره) یک بسیج عمومی در کشور ایجاد شد و مردم از قشرهای مختلف در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند.

وی ادامه داد: زنان ما در طول انقلاب اسلامی به هویت خود آگاه شدند و امام خمینی(ره) هویت زنان را به زنان جمهوری اسلامی بازگرداند و زن مسلمان را برگرفته از مکتب اسلام معرفی کرد. زنان را نمی‌توان به خانه و یک مکان خاص محدود کرد، بلکه فعالیت‌ زنان از درون خانه‌ها شروع می‌شود و تا عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ادامه می‌یابد.

1

زهرا روغنیان، یکی دیگر از زنان رزمنده دفاع مقدس در خراسان شمالی، در این نشست، با بیان اینکه شرط ازدواج من همراه بودن با همسرم در جبهه‌های دفاع بود و مهریه‌ام برای ازدواج نیز یک جلد قرآن کریم بود که پس از ازدواج، همراه با همسرم به جبهه اعزام شدیم و من در پشت خط مقدم خدمت می‌کردم.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص زن افزود: امام راحل به زن هویت دادند و فرمودند" من از شجاعت‌های زنان ایران احساس غرور می‌کنم. شما زنان دلیر در این پیروزی پیش‌قدم بودید و هستید. ما مرهون شجاعت‌های شما زنان شیردل هستیم." که این اظهار لطف ایشان مسئولیت زنان ایران اسلامی را دفاع و حفظ نظام اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

1

11

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha