• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99070503185
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

صیانت از دستاوردهای دفاع مقدس مهم‌ و حیاتی است

صیانت از دستاوردهای دفاع مقدس مهم‌ و حیاتی است

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، صیانت از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را مهم‌ و حیاتی خواند و گفت: گام نهادن در وادی فعالیت‌های جهادی و شهادت‌طلبانه، امری مقدس و در مسیر صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

اسفندیار ضیایی در ویژه‌برنامه «ایستاده در سنگر» که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج فرهنگیان استان برگزار شد با اشاره به اهمیت ارایه تصویری روشن و باشکوه از انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی به مدافعانی می‌بالد که از ارزش‌های نظام دفاع کرده و برگ زرینی به تاریخ ایران و جهان افزودند.

وی صیانت از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را مهم‌ و حیاتی خواند و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: گام نهادن در وادی فعالیت‌های جهادی و شهادت‌طلبانه، امری مقدس و در مسیر صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان برگزاری ویژه‌برنامه «ایستاده در سنگر»، راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج کانون و رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس را مورد ‌توجه قرارداد و با مهم توصیف کردن حرکت‌های فرهنگی و ضرورت جاری‌سازی تفکر بسیجی در جامعه، افزود: امروزه، شاهد جریان‌سازی این تفکر در تمامی حوزه‌ها هستیم.

ضیایی، همچنین به نیازهای فرهنگی کشور اشاره کرد و با مهم ‌ارزیابی ‌کردن نقش بسیج فرهنگیان در کشف نخبگان و پرورش استعدادها، یادآور شد: با ثمردهی سند تحول بنیادین نظام آموزشی، شاهد تبلور تفکر بسیجی در جامعه خواهیم ‌بود.

وی ضرورت انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به نسل کودک، نوجوان و جوان را متذکر شد و ضمن ارزشمند دانستن همراهی بسیج فرهنگیان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برگزاری ویژه‌برنامه  «ایستاده در ‌سنگر» ابراز امیدواری کرد که این حرکت ره‌توشه‌ای برای آخرت و حرکتی برای بسیجی ماندن باشد.

حسن حبیبی، مسئول بسیج فرهنگیان استان گیلان نیز، ضمن پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و گرامی ‌داشت یاد و خاطره نقش‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: دشمنان با فضاسازی در شبکه های اجتماعی برای تحت‌الشعاع قرار دادن تلاش نقش‌آفرینان دفاع مقدس تلاش می کنند.

وی افزود: نیازمند تبیین و فلسفه مقاومت و تشریح  دستاوردهای این حماسه هشت ساله برای مخاطبان به ویژه کودک و نوجوان هستیم.

مسئول بسیج فرهنگیان گیلان به چیستی و چرایی آغاز جنگ تحمیلی پرداخت و ضمن بازخوانی سطوح مختلف ارتباط میان کشورها، نقش نظام‌های بین‌المللی، دیدگاه‌های فردی و گروهی تصمیم‌گیرندگان حزب بعث و مسایل اجتماعی و اقتصادی حاکم بر کشور عراق را از علت‌های تجاوز صدام به ایران اسلامی عنوان کرد.

حبیبی همچنین به مقایسه شرایط امروز جامعه با روزهای دفاع مقدس پرداخت و با تاکید بر ضرورت خوداتکایی، همدلی و تکیه بر جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور، گفت: برای نیل به این هدف لازم است در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کرده و به ارتقای همه‌جانبه جایگاه ایران اسلامی توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha