• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99070503335
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مهم‌ترین رویکرد مدارس آموزش از راه دور چیست؟

مهم‌ترین رویکرد مدارس آموزش از راه دور چیست؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش آسان و با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه مهم‌ترین هدف و رویکرد مدارس آموزش از راه دور خراسان جنوبی است.

محمدعلی واقعی، امروز شنبه پنجم مهرماه در نشست انتخاب اعضای شورای مؤسسین مدارس آموزش از راه دور استان اظهار کرد: انعطاف در زمان، مکان،محتوا و روش و شیوه‌های آموزشی طبق شرایط دانش‌آموز از ویژگی‌های بارز این مدارس است.

وی با بیان اینکه آموزش از راه دور با اولویت آشتی با آموزش و پذیرش بازماندگان از تحصیل در دو  دسته بزرگسالان (افراد بالای ۱۸ سال) و لازم التعلیم راه‌اندازی شد، تصریح کرد: این نوع مدارس یک فرصت طلایی برای  ادامه تحصیل تمام کسانی است که تحصیلات ابتدایی دارند. 

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مدارس آموزش از راه دور به شیوه‌های(کتاب پایه، دیداری شنیداری و الکترونیکی  با استفاده از سه روش آموزشی «حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری» و بر اساس آموزش دانش آموز محور مدیریت می‌شوند. 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تامین هزینه‌های مدرسه به عهده موسس بوده و از دانش‌آموزان(با استثنا دانش آموزان لازم التعلیم) شهریه  اخذ می‌شود، بیان کرد: شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور با هدف کمک به رفع تنگناها، کمبود منابع و فضاهای آموزشی، گسترش فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از امکانات مشارکت‌های مردمی براساس همفکری در تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های موردنیاز تشکیل می‌شود.

وی، داشتن فرصت کافی و انگیزه لازم، آگاهی از قانون و مقررات مرتبط و برخورداری از حسن شهرت، دارابودن حداقل 3 سال سابقه فعالیت آموزشی و پرورشی به عنوان موسس مدرسه و سکونت دائمی در استان از چمله مهم ترین شرایط ، برای عضویت افراد در این شورا تعیین به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی استان‌ها شامل هیات مدیره، بازرسان و کمیته‌های تخصصی است و این کمیته‌ها در پنج محور کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی، کیفیت‌بخشی به امور پرورشی و فرهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد، قوانین و مقررات و پشتیانی با شرح وظایف تعریف شده فعالیت می‌کنند.

در پایان این نشست انتخابات اعضای شورای موسسین مدارس از راه دور استان برگزار و یک نفر به عنوان مسئول این شورا از میان اعضا انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha