• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99070503398
  • خبرنگار : 50037

در هفته دفاع مقدس انجام شد؛

افتتاح ۳۳ طرح عمرانی مسکن مددجویی کمیته امداد و آبخیزداری در اسدآباد

افتتاح ۳۳ طرح عمرانی مسکن مددجویی کمیته امداد و آبخیزداری در اسدآباد

ایسنا/همدان همزمان با هفته دفاع مقدس ۳۳ طرح عمرانی شامل ۳۲ طرح مسکن مددجویی کمیته امداد و یک طرح آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان اسدآباد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

افتتاح همزمان ۳۲ طرح مسکن مددجویی کمیته امداد در هفت روستای شهرستان و شهر اسدآباد نخستین طرح افتتاح شده در هفته دفاع مقدس بود که فرماندار شهرستان اسدآباد در حاشیه افتتاح همزمان این طرح ها اظهار کرد: در بارش های سیل آسای فرودین سال گذشته تعداد ۱۶۷ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد اسدآباد دچار آسیب شد که از این تعداد، ۲۲ واحد توسط سپاه ناحیه مقاومت شهرستان و ۱۴۵ واحد توسط کمیته امداد احداث شد.

مجید درویشی افزود: از ۱۶۷ واحد احداث شده مسکن مددجویی، مرحله اول ۱۶۷ واحد در دی ماه سال گذشته، مرحله دوم ۹۰ واحد در اردیبهشت امسال و ۲۲ واحد نیز امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی میانگین زیربنای واحدها را از ۶۰ تا ۹۰ مترمربع اعلام کرد و یادآور شد: هر واحد دارای ۴۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن، ۲۱ میلیون تومان کمک بلاعوض بنیاد مسکن و ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری به علاوه ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد بوده اند.

درویشی خاطرنشان کرد: روستاهای میوله، نصرت آباد لک لک، گنبله، نصرت آباد لک لک، هودرج کمک سفلی و شهر اسدآباد از جمله روستاهایی هستند که ۳۲ واحد مسکن مددجویی امداد در این روستاها امروز به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه بندهای رسوبگیر شیلاندر اسدآباد

در ادامه پروژه بندهای رسوبگیر شیلاندر اسدآباد افتتاح شد که فرماندار اسدآباد در افتتاح این طرح اظهار کرد: حجم کار انجام شده در این طرح ۲۴۹۳ مترمکعب شامل بندهای ملاتی و خشکه چین گابیونی با اعتبار مصوب ۱۳ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی بوده که طرح فوق در سال گذشته آغاز شده و امسال به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه از ۲۴۹۳ مترمکعب حجم کار انجام شده ۱۹۸۰ مترمکعب به بند ملاتی، ۲۸۶ مترمکعب به بند خشکه چین و ۲۲۷ مترمکعب به بند گابیونی اختصاص داشته است، افزود: تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی، کنترل روان‌آب ها، جلوگیری از جا به جایی رسوب های موجود، جلوگیری از سیلاب های مخرب و کاهش خسارت های ناشی از آن را از اهداف مهم اجرای بندهای رسوبگیر می توان برشمرد.

درویشی در پایان تصریح کرد: تاکنون در ۳۰ هزار و ۷۰۱ هکتار از عرصه مراتع ملی شهرستان عملیات آبخیزداری انجام شده و ۱۶ هزار و ۳۹۹ هکتار از عرصه منابع ملی نیز مستعد و نیازمند اجرای عملیات آبخیزداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha