• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99070603847
  • منبع : نمایندگی سمنان

دهیار حسین آباد کالپوش:

گرانی مصالح ساختمانی ساخت خانه برای رانش‌دیدگان کالپوشی را غیرممکن کرده است

گرانی مصالح ساختمانی ساخت خانه برای رانش‌دیدگان کالپوشی را غیرممکن کرده است

ایسنا/سمنان دهیار روستای رانش‌دیده حسین آباد کالپوش با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در یکی دو سال اخیر گفت: این گرانی و افزایش قیمت‌ها، ساخت خانه‌های جدید را برای کالپوشی‌ها غیرممکن کرده است.

ابراهیم نمازی با تقدیر از تلاش‌های مسوولان استان برای جابجایی این روستا و ایجاد شهرک  جدید اظهار کرد: گرانی مصالح ساختمانی فرآیند ساخت خانه‌ها را برای روستاییان سخت کرده است.

وی ادامه داد: گرانی مصالح ساختمانی و تورم ، ساخت منازل جدید برای اهالی این روستا را غیرممکن ساخته است و لذا از بنیاد مسکن می خواهیم با برنامه ریزی اصولی برای رفع این چالش و تزریق اعتبار مجدد برای تکمیل خانه ها اقدام کند.

این دهیار از بهره‌برداری از۳۰ خانه در شهرک جدید روستای حسین آباد کالپوش در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: باید زمینه لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در کنار فرآیند ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی هرچه سریع تر فراهم شود.

نمازی با ابراز رضایت از تلاش‌های بنیادمسکن استان تصریح کرد: انتظار می‌رود که این روند مثبت برای تکمیل و رفع تمامی مشکلات زیرساختی ادامه یابد.

دهیار روستای رانش‌دیده حسین آباد کالپوش از مسوولان ذی‌ربط خواست: طرح تفکیک ۱۸ هکتار باقی مانده در شهرک جدید حسین آباد کالپوش برای واگذاری اراضی به مصیبت دیدگان رانش زمین در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین به اهالی حسین آباد که در منطقه قرمز رانش زمین قرار داشتند انجام شده است خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که با تسریع در پرداخت تسهیلات به تکمیل خانه‌های جدید در این روستا کمک کنند.

دهیار روستای حسین آباد کالپوش از مسوولان دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست: اجرای طرح فاضلاب، انتقال لوله آب آشامیدنی، گازرسانی و ساخت جاده فرعی به طور ویژه‌تری پیگیری شود. همچنین باید برای ساخت جاده دسترسی جدید در روستای حسین آباد، تعیین و تکلیف زمین های مسیر هرچه سریع تر در گام اجرایی قرار گیرد.
 

همچنین دکتر منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست بررسی و رفع مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش در سالن جلسات بخشداری کالپوشگفت: عملکرد نمایندگان دولت در منطقه رانش‌دیده حسین آباد کالپوش با انجام تعهدات قانونی و اجرای دقیق دستورهای استاندار سمنان رضایت بخش و مثبت است.

‌ وی افزود: اگرچه اقدام‌های انجام شده کامل نشده است اما تاکنون دستاورده‌های دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در شهرک جدید حسین آباد کالپوش با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ارزنده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار سمنان ، رفع مشکلات حسین آباد کالپوش است و در دیدارهای مختلف ایشان نسبت به رفع مشکلات این منطقه تاکید دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: مشکلات منطقه حسین آباد کالپوش به صورت موردی بررسی خواهد شد و ۲۰ روز آینده هم به منطقه سفر خواهم داشت تا از نزدیک شاهد پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست انجام باشم.

فخری اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخش زیادی از تعهدات خود را برای ساخت مسکن در شهرک جدید حسین آباد کالپوش عملیاتی کرده است اما به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مصالح امکان تکمیل خانه‌ها از سوی مردم وجود ندارد.

وی گفت: بنیاد مسکن استان سمنان پیگیری‌هایی را برای اعطای مجدد تسهیلات و تعیین ساز و کار برای تکمیل واحدهای در حال ساخت انجام دهد.

فخری افزود: اهالی روستای حسین‌آباد،تسهیلاتی را برای ساخت خانه‌ در منطقه رانشی قبل از رانش زمین دریافت کرده بودند که مشکل بازپرداخت این تسهیلات با پیگیری‌های انجام شده حل شد و بیمه این تسهیلات را بازپرداخت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در بحث گاز رسانی، آب و فاضلاب و جاده دسترسی پیگیری‌های خوبی از سوی دستگاه های اجرایی استان در حال انجام است و به صورت موردی برنامه های این دستگاه ها برای رفع مشکلات زیرساختی در منطقه حسین آباد کالپوش رصد خواهد شد.

فخری تصریح کرد: در ارتباط با علت حادثه و رانش زمین در منطقه تا پایان اظهار نظر مرجع رسمی دانشگاه اراک ، از بیان دیدگاه های مختلف راجبه موضوع مذکور خودداری شود.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی که در حوزه ورزش و جوانان، کتابخانه، آموزش و پرورش، پایگاه محیط زیست و نیروی انتظامی و... مطرح شد ، بخشدار کالپوش، در قالب نامه رسمی مراتب را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و فرمانداری میامی برای پیگیری موضوعات اعلام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha