• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99070603902
  • منبع : نمایندگی لرستان

کارخانه سیمان خرم‌آباد به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود؟

کارخانه سیمان خرم‌آباد به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود؟

ایسنا/لرستان مجوز پروژه‌ کارخانه سیمان خرم‌آباد سال ۸۱ صادر و چهار سال بعد، عملیات اجرایی در نزدیک یکی از روستاهای این شهرستان آغاز شد و با اینکه چندین دولت در جریان مشکلات قرار داشته‌اند اما پروژه هرگز به نزدیکی‌های کارخانه هم نرسیده است.

این کارخانه ۴۶ هزار سهام‌دار دارد که قربانی اختلاف بین بانک عامل و سهام‌دار عمده شده و پروژه همچنان بلاتکلیف مانده و به تازگی خبر انحلال آن با رای دادگاه تهران رسانه‌ای شد و این در حالی بود که تا چند ماه پیش و پس از گزارش ایسنا(قفل‌های سیمانی بر پروژه سیمان خرم‌آباد!) مسئولان لرستان از این موضوع بی‌اطلاع بودند و تاکید کردند چنین حکمی برای آنان ارسال نشده و با پیگیری ایسنا این حکم به دست مسئولان رسید.

با اینکه برخی تجهیزات خریداری شده و در محل سایت قرار دارد و سهام‌داران خواستار مشخص شدن هر چه زودتر وضعیت سرمایه‌گذاری خود در این پروژه هستند اما زیاد به این خواسته توجهی نمی‌شود و پروژه همچنان همانی است که نباید باشد.

بلاتکلیفی این پروژه و خبر ورشکستگی و انحلال آن بار دیگر سهام‌دارانی که بعضاً بی‌خیال شده بودند را مصمم کرده که به حق خود برسند و در این راستا گروه‌ها و کمپین‌هایی تشکیل داده و تاکید می‌کنند که چرا باید به این راحتی حق ما پایمال شود.

جعفر طولابی، فرماندار خرم‌آباد درباره آخرین وضعیت این موضوع به ایسنا گفت: به دنبال این هستیم که مجوز کارخانه سیمان خرم‌آباد به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه با رای دادگاه منحل شده، ادامه داد: سرمایه‌گذار قبلی مدعی است که هزینه‌های زیادی انجام داده و باید تعیین‌تکلیف شود.

طولابی با بیان اینکه در مراجع قضایی پرونده مفتوح است، افزود: بر اساس رای دادگاه سرمایه‌گذار صلاحیت لازم را برای ادامه کار ندارد و درصددیم که تعیین تکلیف شود و در این راستا اقدامات زیادی با هماهنگی استانداری انجام شده است.

فرماندار خرم‌آباد در پاسخ به پرسشی که آیا سرمایه‌گذار اولی داخل کشور است، گفت: بله و باید تعیین‌تکلیف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha