• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99070604095
  • خبرنگار : 71234

تصویب یک فوریت طرحی برای افزایش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

تصویب یک فوریت طرحی برای افزایش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت نهایی شدن آن یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز دو فوریت طرح حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان با ۱۵۴ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده با بررسی این طرح به صورت دو فوریت مخالفت کردند.

یک فوریت این طرح با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده به تصویب رسید.

جلیل مختار نماینده آبادان به عنوان متقاضی بررسی این طرح با قید دو فوریت گفت: طبق قانون باید یک درصد از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی در کشور به شهرداری‌ها و دهیاری اختصاص پیدا کنند، اما در لایحه بودجه ۹۹ تصویب شد که ۳۵ درصد از این میزان اعتبار به صندوق توسعه محیط زیست اختصاص پیدا کند که یکی از بزرگترین ظلم‌ها به شهرداری ها و دهیاری‌ها است.

وی توضیح داد: حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه ۹۹ ضروری است چون وجود این بند باعث کاهش منابع درآمد اعتباری دهیاری و شهرداری‌ها و کم شدن خدمات شهری و نارضایتی شهروندان و روستاییان و همچنین کاهش اعتبارات شهرداری‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی، خشکسالی، سیل و زلزله شده است.

در جریان بررسی دو فوریت طرح، سید علی موسوی نماینده ملکان به عنوان مخالف گفت: این طرح همان مواردی است که پیش از این در بودجه سنواتی آمده است ما باید به دنبال تصویب قوانینی باشیم که وضع معیشت مردم را بهتر کند در حال حاضر دهک‌های پایین جامعه در حال له شدن هستند.

حمزه امینی نماینده هشترود به عنوان موافق این طرح گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد و در این شرایط بودجه آنها هم کم شده و شهرداری‌ها با کمبود درآمد رو برو هستند که در این طرح این وضعیت سامان پیدا می‌کند.

غلامرضا نوری نماینده بستان آباد در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت:  قرار است که از محل اخذ عوارض آلایندگی در راستای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست تلاش شود که با این طرح به آلایندگی و افزایش آلودگی کمک می‌شود.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز به عنوان موافق دو فوریت گفت: سوال این است تاکنون بودجه تخصیص داده شده برای آلایندگی چه مشکلی از آلودگی هوا را حل کرده است؟ دولت برای حل مشکلات به اسم آلایندگی دست توی جیب مردم کرده و حق شهرداری‌ها کم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha