• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99070604272
  • خبرنگار : 50005

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

مدیون مجاهدت‌ها و صبوری‌های مادران و همسران شهدا هستیم

مدیون مجاهدت‌ها و صبوری‌های مادران و همسران شهدا هستیم

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: مدیون مجاهدت‌ها و صبوری‌های مادران و همسران شهدا هستیم.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز یکشنبه در وبینار "نقش زنان در دفاع مقدس" با تاکید بر این‌که ما در دوران دفاع مقدس از عاشورای حسینی الگو گرفته و در عاشورای حضرت امام(ره) نقش آفرین شدیم و این انقلاب را با هدایت‌های داهیانه امام(ره) به ثمر رساندیم، اظهار کرد: نقش مادران و همسران شهدا و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بی‌نظیر بود.

وی با تاکید بر این‌که نقش مادران شهدا و همسران در عرصه دفاع مقدس نیز بی‌بدیل بود، افزود: دوران دفاع مقدس عرصه مجاهدت فرزندانی بود که با اعتقاد و ایمان قلبی در دامن مادری با ایمان پرورش یافته و برگرفته از فرهنگ عاشورا جهاد می‌کردند و طبق گفته حضرت امام(ره) اگر واقعا زنان و مادران انقلاب، احساس وظیفه نمی‌کردند نه انقلاب و نه دفاع مقدس هیچکدام به ثمر نمی‌رسید.

وی با تاکید بر این‌که ما مدیون مجاهدت‌ها و صبوری‌های مادران و همسران شهدا هستیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم فرهنگ عاشورایی و شیوه و روش اهل بیت(ع) را بین نسل‌های امروزی جاری کرده و الگوپردازی کنیم، قطعا تمامی آسیب‌ها و مشکلات جامعه اعم از اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و... مرتفع خواهد شد.

عباسقلی‌زاده با بیان این‌که جنگ، بزرگترین تهدید برای حیات انسان‌هاست، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی تنها بود و دنیای شرق و غرب به کمک استکبار جهانی و رژیم بعثی در مقابل ما ایستاده بودند، اما ایستادگی و ایثار رزمندگان اسلام، دشمنان را محکوم به شکست کرده و افتخار بزرگی در جهان و به ویژه جامعه اسلامی خلق کرد؛ اگر امروز هم آن فرهنگ ولایی و ناب اسلامی را با همان الگوها را پیاده کرده و عامل بدان باشیم، قطعا بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر این‌که دین اسلام، دین دنیا و آخرت بوده و اگر مطابق این دین مقدس عمل کنیم، حقیقتا در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد، افزود: دین اسلام برای تمام ابعاد زندگی بشری فکر کرده و برای تمامی موضوعات راهکار دارد و منطقی‌ترین روش برای زندگی انسان، تمسک به شیوه تربیتی قرآن کریم و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان این‌که این فرهنگ شهیدپرور بوده و شهدا نیز عزت جامعه ما هستند، گفت: اگر بتوانیم سبک زندگی اسلامی و روش شهدا را یاد گرفته و در جامعه پیاده کنیم، در دنیا با عزت زندگی کرده و در آخرت هم سربلند خواهیم شد؛ مشکل جامعه این است که نتوانستیم فرهنگ ناب ایثار و معنویت را در جامعه پیاده کرده و به نسل‌های بعد از انقلاب منتقل کنیم، از این رو باید در این زمینه تلاش کنیم.

«وبینار نقش زنان در دفاع مقدس» با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha