• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99070604300
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ششم مهر ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ششم مهر ماه

حضور فرمانده کل ارتش در صحن علنی به مناسبت هفته دفاع مقدس/ مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم/ اصلاح طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی/ اعتراض نمایندگان به خروج انتخابات اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از دستورکار و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) ششم مهر ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و سخنرانی فرمانده ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در ابتدای این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به حضور فرمانده کل ارتش در جلسه علنی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در هفته دفاع مقدس فرصتی فراهم شد که در خدمت همسنگر و از رزمندگان دوران دفاع مقدس امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش باشیم و در هفته دفاع مقدس از بیانات ایشان استفاده کنیم.

در ادامه فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت‌های ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: ارتش پس از جنگ تا امروز نیز در حوادث مختلف از سیل و زلزله گرفته تا کرونا و غیره با تلاش شبانه‌روزی امنیت و آرامش این مرزها را حفظ کرده است.

امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی دفاع مقدس را الگوی کاملی از اراده ملت با فرماندهی امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: اگرچه پیروزی در جنگ نابرابر، فتح‌الفتوح و شبه‌ معجزه بود ولی منظور از معجزه قرن این پیروزی نیست بلکه معادلاتی است که طرحی نو در انداخت. منظور آن شجره طیبه‌ای است که شاخه‌هایشان به اقصی‌نقاط جهان پرکشید و سقوط خداناباوران حق‌ستیز را تسریع کرد.

ناطقین امروز مجلس

مطهری: سیاست‌های ما سلطان زاست

نماینده پاکدشت: زمان پاسخگویی بسیار نزدیک است

قادری: واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس موضوع جدیدی نیست

ابراهیمی: سوءمدیریت از موانع اصلی توسعه کشور بوده است

پاک فطرت: اگر اوضاع مجلس با این روند پیش رود مردم از ما ناامید می شوند

***

در ادامه جلسه امروز، تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکراتی از هیات رئیسه انتقاد کردند که چرا دستور کار انتخاب پنج نفر برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را از دستور امروز مجلس خارج کرده است، انتقاداتی که برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد و با فریاد همراه بود.

مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم که در انتخابات مرحله دوم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، در جلسه علنی امروز برگزار شد.

عبدالجلال ایری منتخب کردکوی و ترکمن، مهدی باقری منتخب زنجان و طارم، مجتبی بخشی‌پور منتخب اسلام‌آباد غرب، شبیب جویجری منتخب اهواز، حسین رجایی‌ریزی منتخب لنجان، علیرضا زندیان منتخب بیجار، اصغر سلیمی منتخب سمیرم، علیرضا عباسی منتخب کرج، ابراهیم عزیزی منتخب کرمانشاه و بهزاد علیزاده منتخب دهلران برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه قرار گرفته و سوگند یاد کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس هم از ارجاع اعتبارنامه ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم به شعب مربوطه خبر داد.

کمیسیون برنامه و بودجه طرح اختصاص کالابرگ برای تامین کالاهای اساسی را تقدیم هیات رییسه کرد.

همچنین درخواست اولویت برای طرح تامین کالاهای اساسی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس قرار گرفت که با موافقت نمایندگان همراه شد.

در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مشارکت کم نمایندگان در رای‌گیری باعث شد که نایب رییس مجلس شورای اسلامی در تذکرات پی در پی و متعددی از نمایندگان بخواهد که در رای‌گیری شرکت کنند و این روال در تصویب هر ماده این طرح تکرار شد.

جهت تامین نظر شورای نگهبان هم  طرح اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم موسوم به اخذ مالیات از خانه های خالی رفع و تصویب شد.

اخطارها و تذکرات امروز نمایندگان مجلس

صباغیان: گرانی‌ها قشر ضعیف را نابود می‌کند

ارکانی: روحانی و قالیباف صدای گلایه این ملت را بشنوید

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت نهایی شدن آن یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

یک فوریت این طرح با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده به تصویب رسید.

محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس هم طرح اداره سازمان صدا و سیما را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

امروز همچنین تعدادی از مربیان پیش دبستانی با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند. این مربیان که از نقاط مختلف کشور مقابل مجلس تجمع کرده بودند با توجه به سوابق کاریشان بر لزوم استخدام خود در آموزش و پرورش تاکید داشتند.

در پایان هم روح‌الله متفکرآزاد تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha