• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99070604312
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم اعلام شد

راه‌اندازی سامانه‌ای برای ایجاد فرصت همکاری اعضای هیات علمی در واحدهای اقتصادی و صنعتی

راه‌اندازی سامانه‌ای برای ایجاد فرصت همکاری اعضای هیات علمی در واحدهای اقتصادی و صنعتی

سامانه ثبت درخواست فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم راه‌اندازی شد

به گزارش ایسنا، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور برای ثبت درخواست‌ها و محورهای همکاری و همچنین اطلاع از نیازهای فرصت مطالعاتی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی به سایت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس الکترونیکی https://industry.msrt.ir/fa/page/1435/ مراجعه کنند.

فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتباط بهتر دانشگاه و صنعت، گسترش همکاری‌های پایدار علمی و پژوهشی و رفع مشکلات علمی و تخصصی واحدهای عملیاتی فراهم می‌کند. در طی فرصت مطالعاتی، عضو هیئت علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) حضور می‌یابد. واحد عملیاتی می‌تواند شامل وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی، بنگاه‌ها یا سازمان‌های فرهنگی و صنعتی، واحدهای پژوهش و توسعه، اقتصادی یا خدماتی دولتی یا غیردولتی باشد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این طرح همچنین در راستای تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت تدوین شده است. بر اساس آئین‌نامه این طرح، اساتید با موافقت دانشگاه می‌توانند بین ۳ تا ۶ ماه به واحدهای اقتصادی و صنعتی مأمور شده و در جهت کمک و بهبود کیفی و عملیاتی واحدهای فوق همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha