• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99070604321
  • منبع : نمایندگی گیلان

افزایش آگاهی‌های جوامع محلی در حفاظت از تالاب امیرکلایه  

افزایش آگاهی‌های جوامع محلی در حفاظت از تالاب امیرکلایه  

ایسنا/گیلان نماینده دفتر حفاظت و احیای تالاب های کشور گفت: آگاهی‌های جوامع محلی در حفاظت از تالاب امیرکلایه رو به افزایش است و اجرای برنامه مدیریت زیست بومی در تحقق این امر موثر است.

ژاله امینی در گفت‌وگو با ایسنا در سومین کارگاه طرح «تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب امیر کلایه»که به مدت دو روز در روزهای ۶ و ۷ مهرماه سال جاری با حضور و مشارکت کلیه ذینفعان تالاب در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، در حال برگزاری است، گفت: اگر چه این کارگاه به دلیل کرونا با تعویق برگزار شد، اما کیفیت مطلوبی دارد و فردا به پایان می‌رسد.

وی افزود: خروجی مهم این کارگاه در روز اول تعیین ساختار سازمانی در سطح استانی و شهرستانی و در روز دوم تدوین برنامه پایش اهداف راهبردی است.

امینی ادامه داد: تمام ذینفعان تالاب در کارگاه‌های قبل حضور داشتند و امید می‌رود با نتایج خوبی که کسب شده است بتوانیم شاهد اجرای دستاوردها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری خردمندانه از تالاب مهمترین ارمغان اجرای مدیریت جامع زیست بومی برای تالاب‌امیرکلایه است.

نماینده دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های کشور گفت: آگاهی‌های جوامع محلی و سایر ذینفعان در حفاظت از تالاب‌امیرکلایه افزایش یافته است.

وی افزود: برای تدوین یک برنامه مدون جامع زیست بومی برای حفاظت از تالاب نیاز به مشارکت قوی دستگاه‌های مربوطه داریم.

امینی تاکید کرد: حفاظت از تالاب امیرکلایه برای کشور بسیار مهم است و اجرای برنامه جامع زیست بومی همزمان در تالاب امیر کلایه و ۳۳ تالاب دیگر کشور در حال اجرا است.

وی گفت: حفاظت از تالاب علاوه بر تامین معیشت پایدار جوامع محلی منجر به افزایش درآمد جوامع محلی از گردشگری جامعه محور می‌شود و لازم است زیرساخت های لازم این کار حتما فراهم شود.

نماینده دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های کشور گفت: همکاری بسیار خوبی در استان برای اجرای مدیریت زیست بومی وجود دارد و امید می‌رود زمان اجرا نیز همچنان این تعامل و همکاری برای حفاظت از این اکوسیستم ارزشمند پابرجا باشد.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha