• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99070604383

رزمایش زمینی ثامن‌الائمه(ع) در شیراز برگزار شد+عکس

رزمایش زمینی ثامن‌الائمه(ع) در شیراز برگزار شد+عکس

ایسنا/فارس به مناسبت گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان رزمایش یک روزه ثامن‌الائمه(ع) با رمز مقدس «نصر من الله و فتح قریب» در منطقه دارنگون شیراز برگزار شد.

رزمایش ثامن‌الائمه(ع) صبح یکشنبه ۶ مهر با حضور یگان‌های نظامی ارتش مستقر در استان فارس، در منطقه‌ی عمومی دارنگون شهرستان شیراز، در گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، برگزار شد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افسران دوره مقدماتی دانست که پس از چندین هفته آموزش تئوری در دانشکده پیاده مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه شیراز، بصورت عملی و میدانی در منطقه رزمایش دارنگون به اجرا درآمد.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی افزود: این رزمایش از چهار عملیات پدافند منطقه‌ای تشکیل شده بود که بر اساس آن ابتدا دشمن فرضی به مناطق پدافندی ما یورش برد اما با آتش گسترده نیروهای خودی مواجه شد و نتوانست نفوذ یا رخنه‌ای در مناطق پدافندی ما ایجاد کند و مجبور به عقب نشینی به سوی ارتفاعات شد.

او اضافه کرد: در ادامه عملیات برای نابود سازی دشمن با استفاده از نیروهای رزمی یک تک هماهنگ شده با ترکیب تانک بر علیه دشمن تدارک دیده شد و دشمن فرضی که شکست خود را قطعی می‌دید، در آخرین اقدام با هلی برن نیروها در پشت مواضع قصد جلوگیری از پیشروی نیروهای ما را داشت که بر اساس پیش بینی‌های انجام شده عملیات ضد هلی برن برعلیه دشمن اجرا شد و موفق شدیم این عملیات را از بین ببریم.

رضایی خاطرنشان کرد: این عملیات‌ها بمنظور آموزش افسران دوره‌های مقدماتی که در آینده به عنوان فرمانده دسته و گروهان در یگان‌های رزمی نزاجا انتخاب می‌شوند، اجرا شد.

به گزارش ایسنا، در پایان رزمایش از خانواده‌های معظم شهدا قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha