• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99070604399
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم مهر ماه ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم مهر ماه ایسنا

تشنج در جلسه علنی مجلس در ارتباط با یک دستورکار نمایندگان/ افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی هوافضای سپاه/ نقش حریری و جعجع در شکست مصطفی ادیب/ رونمایی از ۷ دستاورد جدید ارتش/ قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت؛ اسلحه‌ای بدون فشنگ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

جو مجلس برای دقایقی متشنج شد

به گزارش ایسنا، تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکراتی از هیات رئیسه انتقاد کردند که چرا دستور کار انتخاب پنج نفر برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را از دستور امروز مجلس خارج کرده است، انتقاداتی که برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد و با فریاد همراه بود.

این خبر در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

گزارش کامل جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

شعار مرگ بر آمریکا جز کار و تلاش برای خدمت به مردم نیست

اظهارات محمدباقر قالیباف در آیین افتتاح نمایشگاه دایمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوا و فضای سپاه هم از خبرهای پربازدید بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم تاکید کرد: مجلس یازدهم می‌کوشد تا در چارچوب وظایف خود با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس حرکت کرده و گره از مشکلات مردم بگشاید. نمایندگان مجلس یازدهم هرگز به حاشیه‌هایی که در مجلس به ناحق برای آنها ایجاد می‌کنند و افرادی که خود اهل کار نبوده و اکنون قصد دارند کوتاهی‌های خود را به گردن دیگران بیندازند توجهی ندارند. شعار «مرگ بر آمریکا» جز کار، تلاش و خدمت‌رسانی به مردم نیست و لحظه‌ای از ذهن نمایندگان مردم در خانه ملت خارج نمی‌شود. مجلس یازدهم تمام سعی خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار می‌گیرد.

خبرهای دیگر از این مراسم را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی هوافضای سپاه افتتاح شد

با تکیه بر ظرفیت‌های درونی می‌توانیم همه نیازهای خود را در داخل تامین کنیم

کاندیداهای انتخابات آمریکا یک خط در میان درباره ایران صحبت می کنند

در حوزه هوافضا حداقل در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داریم

***

طرح اختصاص کالابرگ برای کالاهای اساسی تقدیم هیات رییسه شد+ متن طرح

متن طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی که پس از جمع‌بندی در کمیسیون برنامه و بودجه تحویل هیات رییسه شد.

این خبر درباره طرح اختصاص کالابرگ برای تامین کالاهای اساسی هم از پربازدیدها بود.

نقش حریری و جعجع در شکست مصطفی ادیب

خبر بعدی،‌ تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره عوامل عدم موفقیت "مصطفی ادیب "در تشکیل کابینه بود.

حسن هانی زاده دخالت های "سعد حریری "و "سمیر جعجع " را یکی از عوامل شکست مصطفی ادیب دانست و گفت: آقای مصطفی ادیب حدود یک ماه پیش از سوی آقای" میشل عون "ماموریت یافت تا به عنوان نخست وزیر، کابینه خود را تشکیل دهد و وزرا را معرفی کند اما در این یک ماه شاهد برخی از دخالت های منطقه ای و فرامنطقه ای در روند تشکیل کابینه بوده ایم و آنها تلاش کردند که نقش جریان ۱۴ مارس در کابینه پررنگ تر شود.

طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به اخذ مالیات از خانه های خالی را جهت تامین نظر شورای نگهبان رفع و تصویب کردند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شیوع کرونا تروریسم پزشکی است

تشریح مواضع کشورمان درباره مسائل جاری پیرامون ایران و به ویژه در موضوع روابط تهران-واشنگتن در گفت و گوی وزیر امور خارجه کشورمان با شبکه راشا تودی هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

ظریف در بخشی از این مصاحبه گفت:  ما در کشورهای خارجی مقداری پول بلوکه شده داریم و آن کشورها توسط آمریکا از اجازه دادن به ما برای خرید دارو با پول خودمان منع شده‌اند. هرچه آمریکایی ها درباره این می‌گویند که تحریم‌هایشان بر موارد بشردوستانه تاثیر نمی‌گذارد فقط یک دروغ است.  ما در تلاش بوده‌ایم برای واکسن سازمان جهانی بهداشت و واکسن های معمولی پول انتقال دهیم که نتوانسته ایم.  این از پایه و اساس تروریسم پزشکی است که آمریکا در آن دست دارد. 

قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت؛ اسلحه‌ای بدون فشنگ

گزارش ایسنا درباره تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های علیه ایران با عنوان "قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت؛ اسلحه‌ای بدون فشنگ" هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

آمریکا هفته گذشته در تلاشی یک جانبه و بدون حمایت بین‌المللی به ویژه از سوی شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد که قطعنامه‌های شش گانه قبلی درباره ایران را بازگردانده است و از آنجایی که در اجرای این دستور تنها بود، با اعمال تحریم‌های به اصطلاح جدید سعی کرد تا تحریم‌های قبلی را به نوعی اثرگذار سازد.

اما واقعیات هفته‌های اخیر این سوال را مطرح می‌کند، قطعنامه‌های قبلی تا چه اندازه وجاهت قانونی و قابلیت اجرا دارد؟ در شرایطی که برنامه هسته‌ای ایران رشد و پیشرفت چشمگیری به ویژه بعد از اجرای برجام داشته است بازگشت به قطعنامه‌های تحریمی قبلی مانع چه چیز خواهد شد؟

دفاع مقدس امنیت ما را ورای مرزها برد/با ارائه کنندگان پایگاه به دشمن، مانند دشمن برخورد می‌کنیم

خبر بعدی اظهارات سرلشکر محمد باقری،‌ رییس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس بود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه دفاع مقدس پدیده بزرگ و ارزشمندی است که به دو قرن تحقیر ملت ما پایان داد و به عزت و شکوه ملی تبدیل شد، گفت که دفاع مقدس امنیت ما را از مرزهای کشورمان فراتر برده است.

وی درباره عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: امارات در یکی دو سال گذشته پیغام‌های مختلفی فرستاد که ما همانند عربستان نیستیم و قصد دوستی داریم. البته ما برای ایجاد ارتباط با عربستان مشکلی نداریم اما آنها پس می زنند. با وجود همراهی امارات با تحریم ها ما نگاه خوش بینانه داشتیم اما آنها ارتباط خود با رژیم صهیونیستی علنی کرد و نگاه ما هم به امارات و بحرین با گذشته تغییر کرد. اگر پای صهیونیست ها به منطقه باز شده و اتفاقاتی رخ دهد که امنیت ملی ما دچار کوچکترین خدشه شود،  به امارات و بحرین و هر کشوری که دنبال عادی سازی برود، به عنوان ارائه کننده پایگاه به دشمن نگاه کرده و با آنها برخوردی می کنیم که با دشمن می کنیم.

دیگر اخبار مرتبط با هفته دفاع مقدس را در لینک های زیر بخوانید.

باید جوانان را با نمادها و معارف دفاع مقدس آشنا کنیم

آثار تولیدی غرفه ستادی نمایشگاه دستاوردهای دوران دفاع مقدس قوه قضاییه

قوی شدن، قوی بودن و قوی ماندن برای ما یک راهبرد است

فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهان بودند

فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهان بودند

قالیباف هفته دفاع مقدس را تبریک گفت

زرگداشت دفاع مقدس یک هنجار قرآنی است

رونمایی از کتاب «فرماندهان نبرد»؛سرلشکرصفوی:امیدواریم مکتب حاج قاسم را تبیین کنیم

قادریم هر تهدیدی علیه ایران را قاطعانه و بی درنگ پاسخ دهیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha