• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99070704919
  • منبع : نمایندگی سمنان

فعالیت حرفه‌ای بیش از 300 ورزشکار جانباز و معلول در استان سمنان

فعالیت حرفه‌ای بیش از 300 ورزشکار جانباز و معلول در استان سمنان

ایسنا/سمنان  مدیرکل بهزیستی استان سمنان از فعالیت حرفه‌ای بیش از 300 ورزشکار معلول و جانباز این استان در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد.

علیرضا ایزدپور اظهار کرد: عمده این ورزشکاران معلول در چهار شهرستان: سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار که بهزیستی استان در آنها دارای سالن اختصاصی ورزشی است، فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان سمنان‌، فعالیت‌های مختلفی را در حوزه‌ی ورزش معلولان و جانبازان دارد ادامه داد: این ورزشکاران معلول در حوزه‌های معلولان جسمی و حرکتی‌، کم بینایان و نابینایان و ..  و در رشته‌های متنوعی فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به روند رو به رشد ورزش جانبازان و معلولان در این استان افزود: ورزشکاران معلول استان در میادین و آوردگاه‌های مهمی و از جمله در مسابقات ملی و پارا المپیک و... حضور درخشانی کسب کردند به طوری که ۱۰۰ نفر از ورزشکاران معلول این استان، سابقه کسب عناوین اول تا سوم را در مسابقات ملی دارند.

ایزدپور با اشاره به اهمیت ورزش در جامعه و خصوصا در جامعه معلولان گفت: با وجود این اهمیت، متاسفانه سرانه ورزشی مشخصی در ردیف‌های بودجه ای بهزیستی برای ورزش معلولان لحاظ نشده است.‌

این تحصیل‌کرده جامعه‌شناسی معتقد است که معلولان و جانبازان با پرداختن به رشته‌های ورزشی علاوه بر تقویت سلامت روان و افزایش پویایی و نشاط، نقش بسیار ویژه‌ای در ابعاد مختلف اجتماعی و .. دارند و از همین رو باید از توسعه ورزش و خصوصا ورزش معلولان باید حمایت جدی شود.

وی به حمایت این اداره کل از ورزشکاران معلول اشاره و اضافه کرد: بهزیستی استان سمنان برای قدردانی از ورزشکاران ملی و پارالمپیکی استان در حد مقدورات اندک خود، هدایایی از یک تا 2.5 میلیون تومان تهیه و به این نام‌آوران اهدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی استان سمنان با هدف توسعه و رشد ورزش جانبازان و معلولان همواره تسهیل گر و یاری رسان بوده ادامه داد: علاوه بر این در تلاش هستیم تا در راستای توسعه ورزش معلولان به فراخور حال مساعدتهای لازم همچون تامین وسیله نقلیه جهت ایاب و ذهاب و ... را به انجام رسانیم.

به گزارش ایسنا- انتخابات هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان برگزار و طی آن دکتر نعمتی با کسب اکثریت آرا برای چهار سال به‌عنوان رئیس این هیئت ورزشی در استان سمنان انتخاب شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha