• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070704940
  • خبرنگار : 71496

هشدار مفتی لبنان نسبت به فتنه و نابودی این کشور پس از کناره‌گیری مصطفی ادیب

هشدار مفتی لبنان نسبت به فتنه و نابودی این کشور پس از کناره‌گیری مصطفی ادیب

مفتی لبنان انصراف مصطفی ادیب از تشکیل کابینه را زیانی بزرگ و مجدد برای این کشور دانست و تاکید کرد که این مساله پیامدهای جدیدی برای لبنان دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبد اللطیف الدریان، مفتی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: لبنان شرایط به شدت خطرناک و وخیمی را پشت سر می‌گذارد، شرایطی که شخص بردبار را سرگشته و حیران می‌کند، دچار فروپاشی شدیم و اکنون در مرحله انتظار هستیم و منتظریم طرحی از اینجا و آنجا ارائه شود، از آنها و بالأخص فرانسه تقدیر و تشکر می‌کنیم. از همینجا از گروه‌های سیاسی می‌خواهم بر اساس احکام قانون اساسی و منافع کشور و مردم با یکدیگر توافق کنند و قبل از نابودی و اینکه در وضعیت غیر قابل پیش‌بینی قرار بگیریم، این مساله در رأس اولویت‌های آنها باشد، چرا که اتهام‌زنی فایده‌ای نداشته بلکه شرایط را بدتر می‌کند. گفتگوی سیاسی برای بسیاری به گفتگوی فتنه‌برانگیز تبدیل شده و این مساله خطرناک منجر به ویرانی می‌شود که ما نیازی به آن نداریم و این امر نیازمند آگاهی و مشورت است.

دریان در پایان گفت: لبنان امروز با چالش‌های بزرگی مواجه است که خطر آغاز فتنه را به همراه دارد به همین دلیل ما هشدار می‌دهیم و به مردان سیاست می‌گوییم باید به راه خروجی که همه گروه‌ها را کنار هم جمع کند نه اینکه آنها را از هم دور کند و راه‌حلی که سازنده باشد و نه مخرب، برسند. نمی‌خواهیم طایفه‌ای و یا مذهبی صحبت کنیم، در لبنان نمی‌توانیم طایفه بزرگتر داشته باشیم حال هر طایفه‌ای باشد بلکه این کشور تنها با توافق، تعادل، عدم به چالش کشیدن و بدون حیله‌های سیاسی می‌تواند برقرار باشد.

مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان عصر شنبه انصراف خود را از تشکیل کابینه اعلام کرد و گفت: طرح امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه باید ادامه یابد زیرا بیانگر قصد صادقانه فرانسه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha