• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99070705277
  • منبع : سازمان بنادر و دریانوردی

معاون سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان

ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر خبر داد و گفت: پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از مزیت‌های این تفاهم‌نامه است.

به گزارش ایسنا، فرهاد منتصر کوهساری، در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی خارجی، اظهار کرد: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

وی با اشاره به محدودیت های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، افزود: استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و شناورهای  رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر بایستی در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،   شرکت هاو خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی؛ تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمانبندی منظم صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه در پی امضای این تفاهم‌نامه، شاهد توسعه همکاری های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود، اعلام کرد: مهمترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی؛ ارائه تخفیف تا ۸۰ درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha