• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070705533
  • خبرنگار : 71145

حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مساله قره باغ

حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مساله قره باغ

افغانستان ضمن حمایت از جمهوری آذربایجان در مساله قره باغ، خواستار آتش‌بس و حل و فصل مسائل بین باکو و ایروان از راه‌های مسالمت آمیز شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان در یک بیانیه اعلام کرد: " وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نگرانی خود را نسبت به تنش‌ها و تقابلات شدید بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ ابراز می‌دارد، از وجود تلفات و خسارات مادی و انسانی پیش آمده در این درگیری‌ها نیز ابراز تاسف می‌کند. منطقه ناگورنو - قره باغ به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان شناخته شده است. افغانستان خواستار اتمام اشغال قره باغ است و از تلاش‌های ملت و دولت آذربایجان و دیگر کشورها در این راستا حمایت می‌کند".

در این بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، همچنین خواستار آتش‌بس و حل و فصل این بحران از طریق مسالمت آمیز شد.

درگیری‌های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه ۱۹۸۸ و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۷ ۲۲:۲۷

زنده باد افغانستان بعضی ها یاد بگیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۷ ۲۳:۰۱

سلام چرا دولت ما حمایت نمیکند؟ حساب حکومت و خاندان علی اف را از ملت آذربایجان جدا کنید و در کنار ملت شیعه آذربایجان بایستید تا باعث تعلق خاطر و غرور مسلمانان و شیعیان شوید.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۰۸:۲۴

درود بر شما با اینکه هیچ رابطه زبانی و نژادی بین افغانستان و ملت آذربایجان نیست ولی باز دست مریزاد که حق مسلمانی را ادا کردید و مثل بعضی از کشورهای مدعی مسلمانی عامل رساندن جنگ افزار و مهمات به ارمنستان غاصب و جنایتکار نشدید.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۲۱:۱۲

ماشاالله افغانستان درگیری،خودشنونمیتواندحل،کندکومک،به،آزربایجان،دمش،گرم