• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99070805979
  • خبرنگار : 71623

سقف قیمت تخم مرغ بسته بندی اعلام شد

تخم مرغ بسته بندی شانه ای ٣١ هزار تومان

تخم مرغ بسته بندی شانه ای ٣١ هزار تومان

ستاد تنظیم بازار سقف قیمت تخم مرغ بسته بندی در احجام مختلف را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزار تومان، تخم مرغ ۲۰ عددی ۲۲ هزار تومان، تخم مرغ ۱۵ عددی ۱۸ هزار تومان، تخم مرغ ۹ عددی ۱۱ هزار تومان و تخم مرغ شش عددی ۷۰۰۰ تومان عرضه شود.

طبق اعلام ستاد تنظیم بازار، ارقام یاد شده سقف قیمت است و برندهای دیگر باید زیر این عدد رقابت کنند.

در این جلسه همچنین اعلام شد که سهم خرده فروشی برای واحدهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای حداکثر برای تخم مرغ ۳۰ عددی ٢٠٠٠ تومان و ذیل همین قیمت خواهد بود. برای تخم مرغ ۲۰ عددی سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۵۰۰ تومان، برای ۱۵ عددی ۱۰۰۰ تومان، برای ۹ عددی ۶۰۰ تومان و برای شش عددی نیز ۴۰۰ تومان است.

سقف صادرات تخم مرغ ۵۰۰۰ تن در ماه تعیین شد

همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه از ابتدای مهرماه صادرات تخم مرغ از همه گمرکهای کشور بدون عوارض امکان پذیر نیست و سقف صادرات ۵۰۰۰ تن در ماه است.

در جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله در مرغداری ۱۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد.

این دومین افزایش قیمت تخم مرغ در سال جاری است؛ به‌طوری‌که اوایل تیرماه سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری حداکثر ۹۵۰۰ تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی برای مصرف کننده بسته به وزن آن در حدود ۲۰ هزار تومان تعیین شده بود اما در شهریور ماه قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها به ۴۰ هزار تومان هم رسید. رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی صادرات را علت اصلی این افزایش قیمت دانسته و گفته بود که علاوه بر آن برخی نیز با سوء استفاده از اهرم صادرات قیمت‌ها را به شکل کاذب بالا می‌برند و حباب ایجاد می‌کنند. اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کاهش واردات کنجاله به کشور به دلیل مشکلات ارزی و تشکیل بازار سیاه نهاده‌های تولید را علت افزایش قیمت تخم مرغ عنوان کرده است.

آخرین گزارش میدانی ایسنا در روز دوشنبه هم نشان می‌دهد که  در خرده فروشی های سطح شهر تهران هر شانه تخم مرغ با قیمت ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان و هر کیلو مرغ گرم نیز با قیمت ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان عرضه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۱۹:۲۱

سلام اصلا نظارت نیست هر کی هر قیمتی بخواد میفروشه

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۱۹:۴۴

بخدا مردم رو فلج کردین بسه دیگه جلوی این گرونی رو بگیرید میخوایی مردم رو از گشنگی بکشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۱۹:۴۷

چ حرفا میزنین این تخم مرغایی که شما میگین کجان ماهم بخریم

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۱۹:۴۷

این ستاد تنظیم بازار میخوابن البته در حد یک ماه تا قیمت سر به فلکه بکشه بعد بیدار میشن میگن خب 18هزار شده 45هزار خب الان بخرید 31 هزار ملتم حال میکنن به مرگ میگیرن ملت به تب راضی شن خدایا کجایی

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۲۰:۲۹

اشكنه را بِه ياد چلو كباب بخوريد فردا همين هم گيرتان نمي ايد.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۸ ۲۳:۴۱

چی شد ؟ جهانگیری میخواست تخم مرغ و کره ارزان کند.تخم هنوز شانه ای 32تومن هست.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۹ ۱۴:۰۱

ی کارگری که به زور ماهی یک تومن حقوق میگیره اون ی تومنو چکار باید کنه.بااین قیمتا باید به زور دووعده نون و تخم مرغ بخوره.اونم با نهایت صرفه جویی.بااین وضعی که درست کردین خود خدا حقتونوبده.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۹ ۲۰:۳۸

یک قلم خوراکی را ارزان بگزارید که فرو دستان بتوانند شکم عیال و اولاد را سیر کنند و از گرسنگی نجات دهند فقط یک قلم چون همه چی گران است و مستضعف هم زیاد

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۰ ۰۵:۳۲

تا الان هر چیزی رسانه ای شده بدتر قیمتش بالا میره. تو رو خدا دست از سر تنظیم بازار بردارین. بخدا همش دروغه ‌‌

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۰ ۱۷:۲۴

شب میخوابی صبح بیدار میش قیمتها ازروز قبل گرون تر شده خدا ازتون نگذره

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۰ ۲۱:۵۲

چندروزپیش یک شانه تخم مرغ را۴۳۰۰۰ تومان خریدم.من نمیدانم آقایان چگونه تخم مرغ راارزان کرده اندکه ماخبرنداریم. حتمامادراین کشورزندگی نمیکنیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۱ ۰۰:۰۵

گرونی داره بیدادمیکنه نهادی نیست جلوی گرونی رو بگیره هرکی یه قیمتی واسه تخم مرغ میده .