• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99070806072
  • خبرنگار : 30165

جدال روزنامه‌نگار فضایی ایران با کرونا

جدال روزنامه‌نگار فضایی ایران با کرونا

سیروس برزو، روزنامه‌نگار با تجربه علوم فضایی پس از ابتلا به بیماری کرونا، به کما رفت.

حمیدرضا برزو؛ پسر سیروس برزو در گفت و گو با ایسنا در خصوص شرایط بیماری این روزنامه‌نگار با سابقه علمی توضیحاتی داد.

"این مروج علوم فضایی که به دعوت یک مرکز آموزشی برای تدریس تاریخ فضانوردی، به کرمان سفر کرده بود، از حدود ۱۸ روز پیش به بیماری کرونا مبتلا شد. علی‌رغم اینکه به وی توصیه شد که به تهران برگردد، به دلیل رعایت حق‌الناس و برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر افراد، راضی به بازگشت نشد.

سیروس برزو روز پنج‌شنبه گذشته به دلیل تب و تنگی‌نفس به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر شرایط مساعدی ندارند و با توجه به نارسایی قلبی، ۳ نوبت دچار ایست قلبی شده‌اند. این نویسنده علمی ساعت ۱۶ روز گذشته به کما رفت و به دلیل از کار افتادن ریه‌ها در حال حاضر با دستگاه نفس می‌کشند."

به گفته حمیدرضا برزو، با پیگیری‌های دکتر رضا براری؛ رییس سازمان فضایی ایران، رئیس بیمارستان افضلی‌پور کرمان تمام تجهیزات آی‌.سی‌.یو را در اختیار قرار دادند. در حال حاضر نیز آقای نجاران؛ نماینده دکتر براری برای پیگیری مستقیم به کرمان سفر کرده‌اند.

سیروس برزو یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران علم ایران است و در نشریاتی چون دانشمند، کیهان علمی، مرزهای بی‌کران فضا، آسمان شب و... فعالیت داشته است.

جایزه ترویج علم ایران در سال ۱۳۹۲ به سیروس برزو اهدا شد ولی در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان وقت سازمان فضایی ایران به امر ترویج دانش فضایی و وضعیت نابسامان مروجان فضانوردی در ایران از پذیرش این جایزه خودداری کرد.

این روزنامه‌نگار علمی با توجه به سابقه زندگی در روسیه و فعالیت در زمینه ترویج علوم فضایی و فضانوردی، ارتباطات زیادی با فضانوردان روسی و آمریکایی داشت و این فضانوردان را به ایران دعوت می‌کرد.

سیروس برزو در طول این دوره، با جمع‌آوری یادمان‌های فضایی، نمایشگاه‌های زیادی در ایران برای آشنایی مردم با علوم و فناوری‌های فضایی برگزار کرده است.

اداره اخبار علمی و دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ برای این روزنامه‌نگار ارزشمند علوم فضایی آرزوی سلامتی و بهبودی کامل را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha