• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070907196
  • خبرنگار : 71588

مخالفت برهم صالح با تبدیل شدن خاک عراق به میدان تسویه‌ حساب‌های دیگران

مخالفت برهم صالح با تبدیل شدن خاک عراق به میدان تسویه‌ حساب‌های دیگران

رئیس جمهوری عراق ضمن تاکید بر اینکه کشورش مخالف این است که خاک عراق میدان تسویه حساب‌های دیگران باشد، گفت: عراق برای انحصار سلاح به دولت و تحکیم حاکمیت تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در جریان دیدار با لورنزو گرینی، وزیر دفاع ایتالیا و هیئت همراه وی بر ممانعت از اقدامات قانون‌شکنان و حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

برهم صالح خاطرنشان کرد، عراق به دنبال تقویت روابط دوجانبه با ایتالیا در تمامی زمینه‌ها، همکاری با یکدیگر برای مقابله با چالش‌های مختلف پیش روی منطقه و جهان و در رأس آنها تروریسم، تقویت همکاری اقتصادی و فرهنگی و نیز تبادل تجارب در این زمینه است‌.

رئیس جمهوری عراق نقش نیروهای ایتالیایی در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن و پیمان ناتو در کمک به نیروهای عراق و مشارکت با آنها در شماری از پروژه‌های بشردوستانه و خدمات‌رسانی را ارج نهاد.

وی همچنین بر اهمیت تقویت همکاری نظامی میان دو کشور دوست، به ویژه در زمینه تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی با ساختارهای مختلف آن و افزایش توان نظامی آنها تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق عنوان کرد، عراق با حمایت و پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و کشورهای دوست توانسته است گروه تروریستی داعش را شکست دهد.

برهم صالح ادامه داد، جنگ علیه گروه تروریستی داعش همواره ادامه دارد و گروهک‌های مخفی وابسته به آن، همچنان به عنوان تهدیدی برای عراق، منطقه و جهان تلقی می‌شوند.

وی گفت، کوتاهی در تعقیب داعش و تداوم بحران‌های منطقه باعث اعطای فرصت برای بازیابی گروه‌های افراطی و انجام حملات علیه شهرها و شهروندان بی‌گناه خواهد شد.

رئیس جمهوری عراق همچنین اظهار کرد، عراق به حمایت و پشتیبانی جامعه جهانی از جمله ایتالیا در تحقق این اهداف و تقویت روابط خود بر اساس همکاری و تحقق منافع مشترک ملت‌ها و کشورها و دوشادوشی در مقابله با چالش‌های جهانی مختلف تاکید کرد.

در همین راستا، وزیر دفاع ایتالیا بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق در زمینه‌های مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم، تقویت همکاری دوجانبه در زمینه اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha