• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070907198
  • خبرنگار : 71592

نشست سفیران ۲۷ کشور اروپایی در قاهره

نشست سفیران ۲۷ کشور اروپایی در قاهره

قاهره نشستی را با موضوع بررسی روابط دوجانبه و مسائل مهم مشترک منطقه با سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صفحه رسمی نهاد نخست وزیری مصر امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد، این نشست در چارچوب نشست‌های دوره‌ای برگزار می‌شود تا سفیران کشورهای اروپایی در جریان مهمترین تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مصر قرار بگیرند و بر نقش مثبت منطقه‌ای مصر تاکید شود.

در این بیانیه آمده است، در این نشست روند روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا و اعضای آن، راه‌های تقویت این روابط به ویژه در سطح اقتصادی و تجاری از طریق ترغیب شرکای اروپایی برای افزایش مشارکت در پروژه‌های کلان ملی مصر و بهره مندی از مشوق‌های بی سابقه‌ای که دولت مصر در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار داده، مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس بیانیه مذکور، در این نشست طرف مصری خواستار گسترش و تنوع زمینه‌های همکاری با شرکای اروپایی خود شد تا همکاری‌ها در زمینه‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی، امنیت سایبری، تحولات دیجیتال، انرژی و دیگر عرصه‌ها هم شکل بگیرد.

همچنین در نشست سفرا تبعات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی ویروس کرونا و نیز تلاش‌های مصر در سطوح اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی برای مهار این بحران بررسی شد.

در این نشست عمر ابوعیش، معاون وزیر خارجه مصر در روابط اقتصادی گفت، امضای منشور مجمع گاز مدیترانه شرقی در ۲۲ سپتامبر گامی مهم برای حمایت از همکاری و ثبات منطقه مدیترانه شرقی و تاکیدی بر این امر است که مصر مرکز منطقه ای اصلی برای انرژی گاز است.

یاسر عثمان، معاون وزیر خارجه مصر در امور عربی هم در این نشست گفت، موضع مصر در خصوص بحران دو کشور سوریه و یمن مبتنی بر این امر است که باید یک راه حل سیاسی برای این دو بحران پیدا شود به گونه‌ای که تمامیت ارضی دو کشور را تضمین و به درد و رنج ملت آن دو پایان دهد.

در این نشست همچنین اوضاع لیبی و تلاش‌های مصر برای پایان دادن به بحران لیبی براساس نتایج کنفرانس برلین و بیانیه قاهره به گونه‌ای که تمامیت ارضی لیبی حفظ و با مداخلات منفی بیگانگان مقابله شود، بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha