• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99070907234
  • خبرنگار : 50184

یک مسئول در دانشگاه رازی:

3 برابر میانگین دانشگاه‌های کشور ساخت و ساز داشته‌ایم

3 برابر میانگین دانشگاه‌های کشور ساخت و ساز داشته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه رازی گفت: طی هفت سال گذشته میزان ساخت و سازها و فضاهای کالبدی ساخته شده در دانشگاه رازی سه برابر میانگین دانشگاه‌های کشور بوده است.

جهانگیز خزایی در نشستی خبری که امروز(9مهر) برگزارشد، به تشریح مهمترین دستاوردهای عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه طی هفت سال گذشته پرداخت و اظهارکرد: سال 1392 کل فضای ساختمانی دانشگاه رازی حدود 153 هزار و 583 متر مربع بود که در شهریور 1399 این میزان به 228 هزار و 992 متر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این رقم نشان می‌دهد که طی هفت سال گذشته در دو بخش فضاهای آموزشی و ساختمان‌های کمک آموزشی حدود 49 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیر دفتر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه رازی تاکید کرد: این حجم از فعالیت‌های انجام گرفته در دانشگاه رازی درحالی است که میانگین رشد فضای کالبدی دانشگاه‌ها در کشور طی این مدت حدود 15 درصد بوده، یعنی ما سه برابر میانگین کشور کار کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: از مجموع 75 هزار متر مربعی که در طول هفت سال گذشته به فضای کالبدی دانشگاه رازی اضافه شده،  حدود 50 هزار متر مربع ساخت و سازهایی است که تمام شده و به بهره برداری رسیده‌اند و 25 هزار متر مربع نیز هم اکنون درحال ساخت است که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها حدود 65 درصد است.

خزایی پنج دانشکده نفت و پتروشیمی، فاز اول هنر و معماری، برق و کامپیوتر، علوم و مهندسی کشاورزی و فاز اول اقتصاد و حسابداری را از جمله فضاهای آموزشی ساخته شده طی این مدت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیز چهار دانشکده شیمی با 5400 متر مربع، فاز دوم هنر و معماری با 4800 متر مربع، فاز دوم اقتصاد و حسابداری با 2800 متر مربع و حسابداری جوانرود با دو هزار هزار مترمربع زیربنا درحال ساخت هستند.

وی در ادامه بااشاره به ساخت سه بلوک خوابگاهی پسران و یک بلوک خوابگاهی دختران در این مدت، اعلام کرد: در حال حاضر سه بلوک خوابگاهی دختران در کرمانشاه با 48 درصد پیشرفت فیزیکی و دو بلوک خوابگاهی هم در شهر جوانرود با 45 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که درحال ساخت هستند.

مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه رازی گفت: همچنین کلینک تخصصی دامپزشکی دانشگاه رازی در دانشکده دامپزشکی نیز در مساحت دو هزار متر مربع درحال ساخت است که با بهره برداری از آن بزرگترین کلینک درمانی حیوانات وپرندگان سبک تا سنگین وزن استان خواهد بود.

وی در ادامه به محوطه سازی‌های انجام گرفته در دانشگاه رازی در مدت هفت سال گذشته هم اشاره ای داشت و گفت: پردیس مرکزی دانشگاه واقع در تاق بستان طی سالهای گذشته حدود 110 هکتار مساحت داشت که با رایزنی‌هایی که با منابع طبیعی استان در این مدت داشتیم، حدود 33 هکتار هم در پای کوه به آن اضافه کردیم که البته در این 33 هکتار درخت کاشتیم.

خزایی بااشاره به مساحت 540 هکتاری پردیس کشاورزی دانشگاه رازی، عنوان کرد: در سال 1392 کل محوطه سازی، راه دسترسی و پارکینگ ساخته شده در این دو پردیس حدود 12هکتار بود که اکنون آن را به 30 هکتار رسانده‌ایم.

وی در پایان گفت: همچنین به منظور کاهش استهلاک و فرسودگی ساختمان‌ها و امکانات دانشگاه، در بحث تعمیر و نگهداری،  نگهداری را مقدم بر تعمیر کرده‌ایم که همین رویکرد ما اخیرا به الگویی برای سایر ادارات استان تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha