• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99070907361
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

معضلات فرهنگی با سیکل اداری حل نمی‌شود

معضلات فرهنگی با سیکل اداری حل نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: معضلات فرهنگی با ساختمان‌ سازی و سیکل اداری حل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی روز چهارشنبه، نهم مهر ماه، در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان کوهسرخ بر شناسایی نیروی انسانی پیشرو همراه با عقلانیت برای جبران کمبودهای فرهنگی تأکید کرد و افزود: نیروی انسانی پیشرو و عقلانیت ابزارهای مهم مهندسی فرهنگی هستند.

وی مطرح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با بدنه مردمی وسیعی اعم از هیئات مذهبی، مداحان و ذاکرین اهل ‌بیت(ع)، مبلغین و روحانیون و جامعه قرآنی ارتباط مطلوبی دارد. تنها حلقه گمشده بین این بدنه گسترده مردمی و حل معضلات فرهنگی و مذهبی در کشور، به‌ ویژه در منطقه کوهسرخ، شناسایی نیروی انسانی پیشرو و مردمی است.

وی اظهار کرد: باید این شبکه مردمی را با تدبیر هدایت کرد تا منجر به خروجی کار فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شود. در افق پیشرو و شرایط روز کشور، سازمان تبلیغات اسلامی تمام تلاش مجموعه را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ صورت ریشه‌ای قرار داده است.

وی طرح‎هایی چون ایجاد قرارگاه تحول اجتماعی با محوریت امام روستا، امام محله و پایگاه اجتماعی و همچنین اجرای طرح حکمین با هدف حل و فصل نزاع‌های خانوادگی و کاهش پرونده‌های ورودی به سیستم قضایی در مشهد و سطح استان را از جمله مصداق‌های مهندسی فرهنگی دانست.

فرماندار شهرستان کوهسرخ در ادامه گفت: تقدیم خون پاک ۲۵۵ شهید گلگون‌کفن از طرف مردم ولایی شهرستان کوهسرخ، افتخار تقدیم اولین شهید مدافع حرم در شرق کشور، حضور مبلغین و روحانیون معزز بومی و نخبگان دانشگاهی نشان از ولایی بودن مردم شهیدپرور این مرز و بوم است.

رضا رمضانی اظهار کرد: با توجه به جمعیت ۳۰ هزار نفری ثابت و ۲۰ هزار نفری شناور شهرستان کوهسرخ، می‌طلبد که سازمان تبلیغات اسلامی که در واقع اجرا کننده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، اقدام به ایجاد نمایندگی یا اداره مستقل طی دریافت مجوزهای لازم اداری کند تا بیش از پیش با شبکه تبلیغی در اختیار بتواند با اجرای مهندسی فرهنگی مطلوب منجر به کاهش آسیب‎های اجتماعی در سطح جامعه شود.

حجت‌الاسلام رضایی امام‌جمعه کوهسرخ نیز در ادامه این نشست مطرح کرد: جامعه فرهنگی و مذهبی شهرستان به خصوص مسئولین هیئات‎های مذهبی و مبلغین با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا و تبلیغات جبهه معاند مبنی بر تعطیلی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خوشبختانه با همکاری این عزیزان و ستاد کرونا، آمارهای اعلامی قبل و بعد از مراسم عزاداری تفاوتی نداشت.

وی ضمن طرح مطالبه راه‌اندازی نمایندگی تبلیغات اسلامی در این شهرستان مطرح کرد: بزرگترین افتخار جامعه مذهبی کوهسرخ تقدیم ۱۲ شهید روحانی و طلبه به انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha