• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99070907411
  • خبرنگار : 50039

مدیر کل اوقاف گیلان خبر داد

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ۱۷۵ بقعه گیلان

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ۱۷۵ بقعه گیلان

ایسنا/گیلان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های عمرانی در ۱۷۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در سفر به بندر مرزی آستارا و بازدید از پروژه های اجرا شده در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع)، اظهار کرد: در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی مبلغی معادل ۳۰ میلیارد ریال برای تعمیرات و پروژه های عمرانی مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان اختصاص یافته که ۱۰۰ درصد این رقم جذب شده است.

وی ادامه داد: با احتساب این رقم و در مجموع برای پروژه های عمرانی در بقاع متبرکه استان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نذورات، خیران و کمک های مردمی طرح مودت هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده در بخش دیگر سخنان خود بازدید از پروژه های عمرانی در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) آستارا را از مهمترین اهداف این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم آستارا و غرب گیلان، ارادت خاصی را به این امامزادگان دارند و هم اکنون شاهد پیشرفت قابل توجه بنای این حرم مطهر هستیم.

وی بازرسی از برنامه های اداره اوقاف آستارا و برگزاری نشست های جداگانه با مسئولان این شهرستان را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: کاشی کاری، آینه کاری و سایر اقدامات عمرانی ۷۰۰ متر مربع داخل این حرم مطهر تا شش ماه آینده به اتمام می رسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در بخش دیگر سخنان خود از اقدام ارزشمند یک خیر به نام "رحیم قربانی" در اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت مشارکت در بازسازی این حرم خبر داد و تصریح کرد: در هفته وقف، دو عدد گلدسته این حرم نصب می شود که برای ساخت آنها رقمی معادل ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه داشته که از محل نزورات تأمین شده است، تصریح کرد: بتن ریزی حسینه و شبستان حرم به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع به اتمام رسیده است و سربندی این شبستان تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha