• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071007593
  • خبرنگار : 71496

در دیدار با رئیس جمهوری تونس

اسپر بر آمادگی واشنگتن برای کمک به حل بحران لیبی تاکید کرد

اسپر بر آمادگی واشنگتن برای کمک به حل بحران لیبی تاکید کرد

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری تونس تاکید کرد که واشنگتن آماده مشارکت در تحقق راه‌حلی مسالمت‌آمیز در لیبی است، رئیس جمهوری تونس نیز آماگی کشورش برای فراهم کردن تمامی امکانات جهت دستیابی به سازشی سیاسی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به تونس و دیدار با قیس سعید، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که واشنگتن آماده مشارکت در تحقق راه‌حلی مسالمت‌آمیز است که بتواند به بحران در لیبی پایان داده و تاثیری در برقراری ثبات در منطقه داشته باشد.

اسپر در اولین سفری که به آفریقا داشت، وارد تونس شد و قرار است پس از آن به الجزایر و مراکش رفته و مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم و بحران لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود با قیس سعید اظهار کرد: آمریکا از موضع‌گیری تونس که خواهان ایجاد یک راه‌حل سیاسی لیبیایی-لیبیایی بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی است، حمایت می‌کند.

مشکلات حاکمیتی در لیبی از زمان برکناری دولت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ ادامه داشته و این موضوع در کنار خطر نفوذ افراطی‌ها از مرزها و قاچاق اسلحه، به یک تهدید امنیتی تبدیل شده است.

قیس سعید نیز در این دیدار گفت: تونس برای فراهم کردن تمامی امکانات لازم جهت تحقق سازشی سیاسی که وحدت و ثبات لیبی را حفظ کند، آمادگی دارد به ویژه که تونس از جمله کشورهایی است که بیشترین آسیب را از شرایط بحرانی لیبی دیده است.

اسپر یک توافق همکاری نظامی را با وزیر دفاع تونس به امضا رساند، این توافق که از آن با عنوان نقشه راه همکاری برای ۱۰ سال آینده یاد شد، شامل تعهداتی نسبت به افزایش آمادگی نیروهای مسلح تونسی و توسعه توانمندی‌های آنها برای مقابله با خطرات و چالش‌های امنیتی است.

همچنین وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به تونس از آرامگاه سربازان آمریکایی که در جنگ جهانی دوم در تونس کشته شده و در این کشور دفن شدند، بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha