• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071007658
  • منبع : نمایندگی همدان

توقیف خودروی غیرمجاز حمل فروش مرغ زنده در اسدآباد

توقیف خودروی غیرمجاز حمل فروش مرغ زنده در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره دامپزشکی اسدآباد از توقیف یک دستگاه خودروی غیرمجاز حمل و فروش مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

دکتر عادل بصیری محمدپور در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولید،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان یک واحد مرغ فروشی نیز که اقدام به خرید مرغ زنده از این خودروی حمل غیر مجاز مرغ زنده کرده و نسبت به  کشتار غیر مجاز مرغ اقدام می کرد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و پلمب شد.

وی با تاکید بر اینکه اداره دامپزشکی اسدآباد همواره حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی را در دستور کار خود قرار دارد، افزود:هرگونه سهل انگاری و اهمال در بهداشت عمومی،سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت که در همین رابطه دامپزشکی اسدآباد و هیچگونه چشم پوشی در زمینه اهمال سلامت جامعه را پذیرا نیست.

بصیری محمدپور خاطرنشان کرد: توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی و تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز عرضه که تحت نظارت دامپزشکی است، مطمئن‌ترین راه تضمین سلامت شهروندان است.

وی تعداد واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان اسدآباد را ٢٠٠ واحد اعلام کرد و افزود:ازابتدای سال تاکنون در بازرسی ها انجام شده هفت واحد فرآورده های خام دامی متخلف پلمب شده است.

بصیری محمدپور با اشاره به بیماری های مشترک بین انسان و دام تصریح کرد:با توجه به فرا سیدن فصل پاییز و کاهش دما و احتمال بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان حساسیت نسبت به فروش مرغ زنده در راستای سلامت جامعه بیشتر بوده و با این امر مانند گذشته برخورد می شود.

وی با بیان اینکه فروش و عرضه مرغ زنده و کشتار آن توسط واحدهای فرآورده های خام دامی در شهرستان مانند سال های گذشته همچنان ممنوع است، تصریح کرد:خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان اسدآباد موردی از فروش مرغ زنده وجود ندارد و با فرهنگ سازی لازم این طرح در راستای سلامت مردم به خوبی پاسخ داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha