• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99071007675
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اختصاص زمین به دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با همکاری بنیاد مستضعفان

اختصاص زمین به دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با همکاری بنیاد مستضعفان

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در این استان، حدود یک قرن قدمت دارد، گفت: طی مذاکرات و رایزنی‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان کشور صورت گرفت، زمین مناسبی در بهترین موقعیت مکانی در داخل شهر بیرجند به این دانشگاه اختصاص یافت.

محمدصادق معتمدیان، امروز پنج شنبه ۱۰ مهرماه در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان دانشگاه فرهنگیان استان اظهار کرد: وجود پدران علم و شخصیت‌های فرهیخته متعدد در این استان به جهت فراهم بودن بسترهای علمی و فرهنگی منطقه است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: با وجود این پیشینه غنی، سال گذشته و در جریان بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان، از کمبود امکانات و شرایط نامطلوب این مجموعه تأسف خوردم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان به منظور ساخت و تأمین محیطی مناسب برای فضاهای آموزشی و خوابگاهی، زمینی را در خارج شهر تهیه کرده بودند که بعد از بازدید و بررسی شرایط به جهت هزینه بر بودن تأمین زیرساخت‌های لازم و موقعیت مکانی نامناسب، نسبت به جابه جایی آن اقدام شد.

معتمدیان افزود: طی مذاکرات و رایزنی‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان کشور صورت گرفت، زمین مناسبی در بهترین موقعیت مکانی در داخل شهر بیرجند به این دانشگاه اختصاص یافت.

وی با تشکر از عنایت‌های ویژه رئیس بنیاد مستضعفان کشور در واگذاری این زمین، یادآور شد: همین نگاه ویژه دکتر فتاح سبب شد، زمین مورد نیاز دانشگاه بعد از مذاکرات شفاهی و حتی قبل از انعقاد تفاهم‌نامه کتبی با بنیاد مستضعفان، تأمین شود.

استاندار خراسان جنوبی به تشریح اقدامات ارزنده بنیاد مستضعفان در استان پرداخت و گفت: این نهاد تنها در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی از درمیان، مبلغ ۸۵ میلیارد ریال را در این شهرستان هزینه کرده است.

معتمدیان با بیان اینکه این حجم از اعتبار، بیش از اعتباراتی است که دولت در سال جاری برای عمران شهرستان درمیان لحاظ کرده است، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و اجرای پروژه‌های عمرانی جاده، آموزشی، بهداشتی و ... خدمات ارزنده‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در زمینه محرومیت زدایی از دیگر مناطق استان نیز قول‌های مساعدی داده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی کار برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان از سه ماه گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: امروز به طور رسمی کلنگ احداث این بنا به زمین زده شد و امیدواریم با پشتکار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و پیگیری‌های هیئت امنای دانشگاه، در اولین فرصت شاهد راه‌اندازی فاز اول این پروژه باشیم.

پروژه ساختمان دانشگاه فرهنگیان(پردیس دختران امام سجاد(ع)) با ۷ هزار متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در خیابان ملاصدرای بیرجند احداث می‌شود تا فضای تحصیلی مناسبی را با رعایت استانداردهای آموزشی لازم، برای دو هزار دانشجو  فراهم کند.

فاز اول این پروژه در قالب دو ساختمان آموزشی و خوابگاهی در صورت تأمین اعتبار لازم تا هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز دوم نیز فضاهای لازم برای سلف سرویس، کتابخانه و سالن‌های ورزشی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha