• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99071007676

معاون استاندار کرمان خبر داد

ممنوعیت هرگونه راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کرمان

ممنوعیت هرگونه راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کرمان

ایسنا/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در فضای مجازی بحثی اخیرا با عنوان راهپیمایی سراسری به سمت کرمان در اربعین حسینی منتشر شده بود که این موضوع هم در ستاد کرونا، هم در ستاد اربعین حسینی و هم شورای تامین مطرح که به شدت با این اقدام مخالفت شد و هرگونه راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کرمان و به منظور حضور در گلزار شهدای و مرقد شهید سلیمانی ممنوع خواهد بود.

دکتر "محمدصادق بصیری" ظهر امروز دهم مهرماه در ستاد استانی اربعین حسینی با تاکید براینکه امسال برنامه ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین حسینی به سمت عراق نداریم و ستاد ملی کرونا ممنوعیت برنامه راهپیمایی نمادین در شهرستان ها را اعلام کرده است افزود: مقام معظم رهبری نیز در یکی از فرایض خود نسبت به این موضوع تاکید ورزیدند که باید مصوبات ستاد کرونا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با برخی حرکات های خودسرانه روبرو خواهیم شد و اقداماتی باید انجام دهیم تا دچار مشکلاتی در این راستا نشویم اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در مصوبات اخیر ستاد اربعینی حسینی تکرار شده است، تاکید بر اغناء سازی مردم است و دلیل عدم برگزاری این راهیمایی را برای مردم تشریح شود و همه مردم باید بدانند که این عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی علی‌رغم میل باتنی ما بوده و موضوع سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ممکن است عده ای خودسرانه کارهایی را انجام دهند و می دانیم که این کار نیز از روی عناد نبوده و برخی احساس می کنند  وظیفه ذاتی خود را انجام می دهند تصریح کرد: در فضای مجازی بحثی اخیرا با عنوان راهپیمایی سراسری به سمت کرمان در اربعین حسینی منتشر شده بود که این موضوع هم در ستاد کرونا، هم در ستاد اربعین حسینی و هم شورای تامین مطرح که به شدت با این اقدام مخالفت شد و هرگونه راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کرمان ممنوع خواهد بود.

بصیری درباره نوع فعالیت موکب ها در ایام اربعین حسینی نیز گفت: امسال در ایام اربعین حسینی، موکب های بین راهی نداریم و موکب های داخل شهری نیز فعالیتشان صرفا به صورت صوتی خواهد بود و هرگونه پذیرایی در موکب ها ممنوع می باشد.

به گزارش ایسنا، "حمید شمس الدینی" مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه در اربعین حسینی امسال راهپیمایی در داخل کشور عراق نداریم اظهار کرد: کمیته حمل و نقل ستاد اربعینی حسینی به تمامی تعاونی ها ابلاغ کرده است که هیچ اعزامی گروهی به صورت برنامه ریزی شده به سمت مرزها نداشته و به طرف مرز به جزء حرکت های روتین همیشگی، هیچ تردد گروهی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ورود اتباع پاکستانی و افغانی در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: کمیته کنسولی ستاد اربعین حسینی، تحت عنوان زیارت اربعین حسینی هیچ مجوزی برای ورود اتباع پاکستانی و افغانی به منظور تردد به سمت مرزهای عراق داده نخواهد شد و در همین راستا نیز تمام موکب های بین راهی تعطیل هستند و هیچ خدمات بین راهی نیز ارائه نخواهد شد.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان درباره برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی نیز گفت: طبق نظر ستاد ملی کرونا و مقام معظم رهبری، هیچ ترددی نباید داشته باشیم بنابراین ۴ و ۵ نقطه ای که در سنوات گذشته به طرف اماکن زیارتی داشتیم، برای امسال هیچ گونه تردد پیاده روی را نداریم و ممنوعیت تردد به صورت راهپیمایی اربعین حسینی از کرمان به جوپار داشته و در هیچ نقطه استان که ترددهای قبلی در این ایام داشتیم را امسال نخواهیم داشت.

دکتر "محمدجواد فدائی" استاندار کرمان نیز در جلسه گفت: قرار نیست به خاطر شیوع ویروس کرونا همه اقدامات و کارها را تعطیل کنیم و باید متناسب با سیلقه ها، کارها و اقدامات از جمله نحوه برگزاری راهپیمایی نمادین اربعین حسینی را جهت‌دهی کنیم تا نظر افراد به صورت حداکثری تامین شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه کلیات برگزاری راهپیمایی خودرویی اربعین حسینی در کرمان مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد نحوه جزییات برگزاری این راهپیمایی نمادین در کمیسیون فرهنگی ستاد استانی اربعین حسینی تدوین و تصویب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha