• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99071007707
  • خبرنگار : 50223

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خبر داد

شهرستان بویراحمد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی/ مردم عادی پنداری نکنند

شهرستان بویراحمد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی/ مردم عادی پنداری نکنند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

محمد یزدان‌پناه روز پنجشنبه ۱۰ مهر ماه در نشست با خبرنگاران افزود: ۸۰ درصد مقابله با کرونا در دست مردم بوده و باید کادر درمان را در قطع زنجیره کرونا همیاری کنند.

وی اظهار کرد: شهرستان بویراحمد ۴۳ درصد جمعیت استان را داراست و در ایام بیماری کرونا پرسنل بهداشت ما به شکل شبانه روزی در نبرد با کرونا هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار ماسک خریدیم و چندین هزار تن آب ژاول در بین اقشار مختلف شهرستان بویراحمد توزیع کرده ایم.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از صاحبان باغ‌های تفریحی شهرستان انتظار داریم با ما همکاری کنند و وقتی پلمب می شود خودسرانه اقدام به فک پلمب نکنند. بیسترین مشکل مرکز بهداشت و کادر درمانی در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کافی شاپ‌هاست.

وی ادامه داد: همچنان شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز کرونایی است که علت این مساله اینست که مردم عادی نگاری می کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با بازگشایی مدارس از ۴۲۳ مدرسه بازدید کردیم، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌ها، فاصله گذاری اجتماعی در مدارس ۹۰ درصد، در زمینه غربالگری ۸۰ درصد، بهداشت فردی ۸۰ درصد و آموزش بهداشت ۴۱ درصد رعایت و اجرایی می‌شود.

یزدان‌پناه در خصوص اعلام وضعیت کرونایی در شهرها و استان‌ها تاکید کرد: وقتی در استانی مبتلایان کرونا ۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر طی یک روز باشد وضعیت قرمز است، وقتی مبتلایان بین ۱۰ تا ۲۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت طی یک روز باشد وضعیت نارنجی است و وقتی طی ۲۸ روز مورد مثبتی نباشد (کمتر از یک مورد مثبت در ۱۰۰هزار نفر) وضعیت کرونایی سفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: از همه دستگاه‌ها و ادارات و بانک‌ها انتظار داریم با مجموعه علوم پزشکی همکاری کنند و مصوبات ستاد کرونای استان را عملی کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: در حالی که تمرکز ما بیشتر برای نظارت بر اصناف با ۱۰۰ مورد کرونایی بود، در حالی که نظارت ها بر ادارات کمتر بوده و بیش از ۱۵۰ نفر در ادارات و بانکها کرونایی شدند.

وی با بیان اینکه در بویراحمد ۱۰ هزار و احد صنفی داریم، اظهار کرد: نظارت و کنترل این واحدها با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها امکان پذیر است.

یزدان‌پناه افزود: چهار مرکز نمونه گیری ۱۶ ساعته در سطح شهرستان بویراحمد شامل مراکز لوداب، مارگون، مادوان و اکبرآباد وجود دارد که براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انجام می شود که زنان باردار، زندانی و معتاد، کادر بهداشت و درمان در ارتباط با افراد کرونایی، افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای و بیماران خاص واجد شرایط هستند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: مطالبات پزشک خانواده روستایی به روز شد در حالی که قبلا ۶ تا ۸ ماه تاخیر داشت و ۴ ماه حق پاداش کرونا در شهرستان بویراحمد پرداخت کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha